ännu en helg tillända

Och det känns faktiskt skönt!
Men det är ett häktiskt liv man lever, i veckorna längtar man till helgen för att slippa fundera på plugg, jobb, skjutsa hit, skjutsa dit, vem har träning, vem kör, vad ska vi äta, vem lagar maten, vem handlar och så vidare.

När det väl blir helg längtar man till "vanliga" veckan. För helgerna går också ut till att pussla med tider och fixa med allt för att få livet att gå ihop...

Fattar ni då varför det är skönt att komma bort från det? Att hitta någonstans där man har "egen tid". Det kan vara bland kära vänner (som i påsk med älskade Anderssons från Åkra) eller Stockholmsveckorna med världens bästa Mia, eller på en match där man kan sitta och titta på något av sina underbara ungar.

Det har jag missat denna helg för att jag har jobbat, men resultaten är i alla fall en vinst och en förlust.

Förra veckan var jag hem till Virve och hälsade på en snabbis och det är också en sak som ger en positiv energi. Sånt gillar jag - men är dålig på att ta tillvara på sådana stunder. TACK Virve!!!

Energitjuvar är enerverande, kanske därför de tar så mycket energi?!?
Men HUR ska man lära sig att inte engagera sig i sådana?
Ibland kan man ju inte ignorera dem för att man MÅSTE samarbeta med dem - VAD GÖR MAN DÅ???

I en av bloggarna som jag läser benäms en sådan person som "DEMONHÄXAN"
Häxor finns bara i sagor och mardrömmar sägs det, men hur kan man då låta dem ta så mycket energi av en då?
Och varför fattar man inte att man ska undvika dessa människor, att man ska försöka ruska av sig obehaget istället för att älta det?
Jag är väl inte "färdigutbildad" på det ännu - eller så är jag född i fel stjärntecken?!?
Ja vem vet - men ni ser ju nu hur jag sitter och taggar upp bara för att jag tänker på "min" demonhäxa ;o)

Nej, nu ska jag ge mig
MEN TACK ALLA SOM GER MIG POSITIV ENERGI - VARE SIG DET ÄR MEDVETET ELLER INTE
Däremot tror jag ni vet vilka ni är...
Sov gott


Hittade en skitbra sida där man kan läsa vad en energitjuv är - för er som inte vet...

Typiska kännetecken på en energitjuv är att personen skyller ifrån sig, inte tar ansvar, aldrig erkänner sina egna fel, lägger över skuld på andra och alltid vill ha sista ordet.


Signalerna kan vara tydliga eller väl dolda. Men efter sig lämnar energitjuven alltid en känsla av trötthet, olust och obehag. - De tvingar andra att bära sin skuldpåse.


För energitjuvar finns precis överallt, bland dina närmaste, arbetskamrater, vänner och bekanta, ja, överallt. De väntar bara på att få kasta sig över dig och nära sig på din energi. Precis som vampyrer.


Det viktiga är att inte ta ansvar för energitjuvens destruktiva sätta att vara. Att hålla distans är ett bra råd.

Det är energitjuvarna som gör att du känner dig trött, matt, nedstämd och hängig.


Alla energitjuvar behöver inte vara öppet elaka och nedvärderande, de kan även vara så att de bara pratar om sig själva och inte bryr sig ett smack om dig.


De finns i alla sociala miljöer.Den som drabbas av en energitjuv funderar ofta på vad som gör den energitjuvande så irriterad och grinig.


För energitjuvar lägger gärna över sina griniga attityder och känslor på andra. För själva vill de inte kännas vid att de har just dessa känslor och attityder, de skyller på omgivningen och lägger över skuld på andra, det är alltid någon annans fel...


En energitjuv är oftast väldigt självupptagen och ser till största delen till sig själv och sina egna behov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0