Dagen D är till ända

Ja, sista sommarlovsdagen!
Och jag har gjort : INGENTING

Ganska skönt faktiskt...
Om man nu kan räkna, tvätt och diskmaskinsbyte, dammsugning, taxitur, handlat mat, gjort mat och pluggat för INGENTING..?

Hillevi och jag har pratat bort ett par timmar totalt (tror jag) idag, dels på telefon och dels när hon skjutsade hit Edvin.

Sen har jag funderingar på hur man tänker, som ledare, som deltagare, som förälder
Varför är det så svårt att duscha tillsammans efter matcher och träningar?
Varför är det så jobbigt att vara i ett omklädningsrum tillsammans för att tagga inför match/träning eller som ett avslut efteråt?
Har vi så himla bråttom?
Det är faktiskt en del av helheten när det gäller sport - tycker i alla fall jag!
5 st är det som VARJE gång stannar för gemensam dusch och det tycker faktiskt jag är skitdåligt!!!

Tyvärr är det så - har jag förstått högre upp i åldrarna också och då kan vi ju inte direkt kräva av våra "små" tjejer att de ska göra det heller. Men det är inte mitt problem egentligen, men jag tycker det är synd!!!

Nu har jag en del förberedelser som jag måste göra inför min tenta i mon, men jag lovar att ni kommer att få höra mer om detta i nästa inlägg...

*suck*
Faan va jag inte gillar detta moment!!!

Undrar varför det finns plats för så många???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0