det var en gång...

...en "tant" som ändrade inställning...

Ja, så har jag då fallit till föga och låtit mig övertalas av min dotter om att åka utomlands med henne - i oktober...
vilket jag sagt -och hävdat- varit lite "fel" i tid för mig...
Jag vill helst åka någon gång mellan november och februari...

Men men nu är resan bokad och betald och den 15 oktober åker vi till Turkiet
Ska kanske i ärlighetens namn säga att det inte va riktigt sant det där med övertalningen, men kul att Maria vill göra något med sin gamla trista mamma som inte ens gillar sol och värme!!

Men vad jag ska göra på resan är att njuta av skuggan (som för övrigt är det -enda? -bästa med solen. Äta och dricka gott, promenera, njuta av att inte alls kunna göra någonting annat än bara vara...

Hillevi och Edvin ska också med vilket innebär att det är två, 2! bokmalar som gillar att ligga i solen å pressa, en som gärna håller sig till skuggan och isvatten och en ljudbok och en stackare som inte så gärna läser i alla fall som jag har förstått det hela.

Nåja, det blir säkert bra bara vi kommer iväg...

Det som närmast väntar nu är omtenta på det sista momentet och jag kan slå mej i backen på att jag kommer att köra på det igen! Jag verkligen hatar detta moment och kan absolut inte se något som helst användningsområde i detta för mig i mitt kommande yrke!
Däremot lever jag i samhället och är delaktig i det varje dag och det räcker för mig! Det är vad jag tycker mig behöva av "nationalekonomi"

Jag tror att jag ska muta en vän som kan hjälpa mig med detta ;)
joo du - dröööm! Vem skulle det vara? Dessutom, hallå?!? hur kan nån hjälpa?
Bara att bita i det sura äpplet, plocka fram anteckningar och minnet för att kladda ner en massa ordbajseri som de verkar vilja ha...
I morron ska jag dessutom tillbaka till Uppis, får se om han kan få till det med min dumma rygg!
Det blev lite halvpanik idag när det blåste så mycket att parasollet drog iväg ner i poolen med bord och allt. Gissa vad jag gjorde?!?
nej jag tänker inte berätta, jag lämnar det till er fantasi ; ) men jag kan tala om att det VÄRKER!
Blue Star Tuntas
Blue Star Tuntas
Blue Star Tuntas
MYYYYYS ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0