Fotboll...golf...fotbollsgolf!

Ha ha jaa det är vad vi har gjort idag...
Eller inte jag i och för sig, men en hel hög andra ; )

Uppe i Kilen hade Stig och Lennart fixat till en gigantisk "minigolfbana" - en hel massa hinder
och 15 fotbollar, sen va de bara att sparka igång..

Jag har ingen aning om hur många som startade och va med, men många va de och av mycket skilda "arter"...
Av alla dessa så lyckades - såklart - Rasmus och Hasse vinna tillsammans med två Hartwig:are
Maria och Clara kom tvåa
Sofie och Carro va trea och
Gunilla och Ulf kom fyra.

Efter den turen blev det grilldax och när maten va slut så blev det mer lekar - kul kul.
Sådana lekar som man bara måste komma ihåg, kan ju vara bra att ha i bakfickan någon gång ;)

Efter lekarna så skjutsade jag hem mina älskade flickor, Clara och Maria till oss, Sofie till sig och Carro till sig.
Alla va nog glada att få komma hem tror jag.

Nu har jag också kommit hem och efter att ha lugnat ner mig lite efter en tur till Strandbaden kan man bara konstatera - nya ägaren till detta guldställe är inte klok!
De stängde kl 22 och när vi kom fick vi inte ens komma in - Snacka om att binda ris åt sin egen rygg och gräva sin egen grav?!?

Sedan funderar man varför inte Årsundaborna kommer när det ordnas något...
Jag har då i alla fall besökt detta ställe för sista gången i detta ägande.

Om nån kan va vrång så e de jag!!!
jag kan tro att jag inte är ensam om att vara irriterad!!!

Ska stället förbli så här dött???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0