JAAAAAAAAA, jag klarade det!!!

Jag klarade omtentan!!!!!
Det va sååå himla skönt att få mailet med orden;
"...men eftersom du frågar kan jag
redan nu tala om att du får godkänt på tentan."

Kan ni tänka er nåt bättre svar???!!!??

INTE JAG!

Har idag varit till världens bästa massör! Karin - och fått en avslappnande helkroppsmassage. Precis vad jag behövde. Jag kan bara säga att jag har svävat idag - sååå himlans skönt ju.
Efter det va jag till Sandviken och handlade - lämnade shoppingresultatet till Hasse och åkte vidare till Gunilla.
Trevligt att träffa henne, det va länge sedan nu, det blir långt mellan gångerna tyvärr.

Sedan va det föräldramöte på skolan (Maria) - alltid trevligt att komma dit. Man har väl haft med de flesta lärare att göra där så många känner igen en, men det bästa idag va i alla fall att Charlott kom fram och frågade hur vi mådde! Han är inte bortglömd där heller!!!

Nu hemma och njuter av att kunna lägga det vidriga momentet bakom mig och suga på karamellen om att jag va godkänd!!! mmm den smakar jordgubb haha

jag sitter och funderar på hur man ska komma åt och våga prata om olika saker med sina föräldrar.
 En tjej som jag träffade i helgen frågade om min dotter berättade saker för mig som hon inte vill att jag ska föra vidare, om lite mer känsliga och intima saker...Hennes dotter vägrade prata om sådant med henne och det tyckte hon va jobbigt.
Jag har inte reflekterat över den frågan tidigare, men nu har jag tänkt på den hela helgen...

Jag skulle bli jättebesviken om Maria inte ville/vågade/kunde prata med mig om allt sådant...man kan ju faktiskt berätta lite själv också, man har ju varit ung en gång fast det kan kännas som flera evigheter sedan.

Samtidigt så tror jag att man måste hålla vissa saker för sig själv. Ingen ska veta precis allt om en annan person - då slutar man ju att existera, eller?

Däremot tror jag, att vad man än önskar och hoppas att framtiden för med sej så måste man leva idag.
Att man njuter av det som ÄR och att man lär av det som existerar just nu.

De relationer man har idag har man ju valt för att lära sig något, oavsett det är pojk/flickvänner, kompisar, "extraföräldrar" eller vad det än må vara. Njut av dem nu - livet är föränderligt och så kommer det alltid att vara.

"objekten för kärlek kommer och går, men känslan i kärleken består"
okänd

Nu blev det djupt, men Eva - om du läser detta...jag hoppas att det hjälpte dej?!?
Fast det kanske är något annat som hindrar...
LYCKA TILL I ALLA FALL

Varför längtar du
till den dag då du ska fylla sju
Varför skynda på
när den tiden snart är här ändå
och det liv som du har
alla tusentals dar
passerar på ett litet kick
Så mens ditt hjärta slår an
passa på om du kan
fånga varje ögonblick

Första gången som du ska hålla nån i hand
Första gången som du ska kyssa någon man
Första gången som du är
riktigt kär
(Snart är den dagen här)
Första gången som du ska falla ner i gråt
Första gången som du ska tigga om förlåt
Första gången som du är
hopplöst kär

Du som inte än
börjat måla dig kring ögonen
tänt en cigarett
hört på Bowie eller Nazareth
fått ett streck i kemi
vart på kurs i Torquay
färgat håret blått
vart så full så du spytt
då din oskuld flytt
behöver inte ha så brått

Första gången som du ska hålla nån i hand
Första gången som du ska kyssa någon man
Första gången som du är
riktigt kär
(Snart är den dagen här)
Första gången som du ska falla ner i gråt
Första gången som du ska tigga om förlåt
Första gången som du är
hopplöst kär

Och plötsligt så har du nått fram till den dag
då du ligger och tänker som jag
Varför längtar du så,
när det går så fort ändå

Första gången som du ska hålla nån i hand
Första gången som du ska kyssa någon man
Första gången som du är
riktigt kär
(Snart är den dagen här)
Första gången som du ska falla ner i gråt
Första gången som du ska tigga om förlåt
Första gången som du är
hopplöst kär
Magnus Uggla
the one and only

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0