.......:'(

Ett totalt kaos har erövrat mina tankar!

Så fort jag lägger mig, blundar, försöker sova kommer virrvarret!

Pulsen ökar och jag känner hjärtrytmen ökar till ett skenande helvete!
Så fort jag sluter ögonen så ser jag bilden.
Bilden jag helst vill glömma, men som envisas med att finnas kvar på min näthinna.

Som värsta skräckfilmen spelas den upp gån på gång.

Jag vill inte, jag vill sova...
men det hjälps inte - den är kvar...

"Jag står på en strand, jag ser två huvuden guppa upp och ner i vattnet - långt ut! alldeles för långt ut. Jag ser en man simma mot huvudena och när han äntligen kommer fram och får tag på det ena - så försvinner det andra!

Det är det sista vi ser av honom, ett "lintotthuvud" som försvinner...

Sen ser jag inget mer...bara tomt, bara svart...fragment av vad som egentligen hände den där dagen för 5 år, 5 månader, 13 dagar och 15 timmar sedan...

Jag minns telefonsamtalen till nära och kära...eller gör jag det? Vad sa jag egentligen?

5 timmars väntan på ett sjukhus - med dessa bilder spelandes för ögonen...tårar...smärta...en känsla av orimlighet och overklighet...tröstande ord från en sjukhuspräst...tröstade de? nej...eller?

nästa bild - vår underbara på en bår, uppsvälld och fortfarande våt i håret...ljus och
TÅRAR

Det kan inte vara han!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jo...det va de...

Kanske kan jag sova nu när jag fått skriva ner detta...kanske kan bilden försvinna-för ett tag i alla fall?!?
Jag hoppas
och jag vill sova nu...jag behöver det!


"
Dagen i dag är en märklig dag.

Den är din.

Gårdagen föll ur dina händer.

Den kan inte få mer innehåll

än du redan givit den.

Morgondagen vet du ingenting om.

Men dagen i dag har du.

Använd dig av det.

I dag kan du glädja någon.

I dag kan du hjälpa en annan.

Dagen i dag är en märklig dag.

Den är din."


Kommentarer
Postat av: Helena W Backhouse

Men fy och fy och fy vilken mardröm du beskriver.

Du är helt otrolig och faktiskt en enorm förebild för mig ! Du ska veta att fast jag inte leker med dig så är du en otrolig vän.

Massa kramar till Dig och De Dina och "min" Maria från mig.

Helena

2009-12-29 @ 07:23:16
Postat av: malin

ÄLSKAR ER

2009-12-29 @ 09:01:12
Postat av: Jenny

Åhhh jag önskar jag kunde ta bort det sorgliga så du kan minnas tillbaks allt det roliga från underbara Johnny. Tiden läker sägs det men när man mister sitt eget barn tar det nog lång tid. Men ni är helt otroliga som har kommit så långt och fortsätter att leva för varandra i familjen. Stora kramen till dig från mig!!

2009-12-29 @ 09:28:42
Postat av: SOFIE

Åh.. Det är så himla jobbigt när bilderna liksom etsar sig fast i huvudet och spelas upp om och om och om igen... Tänker på er, och ja.. nä jag är inte så bra på det här men. Jag vet att det är så jävla jobbigt när man mister människor.. <3

2009-12-31 @ 14:49:36
Postat av: Maria Hedqvist

..känner du? Jag skickar över all kraft jag kan, hoppas det hjälper lite....KRAM

2010-01-01 @ 08:40:15
Postat av: Nettan

Det klumpar sig i magen och i halsen när jag läser dina ord... Jag känner känslor som jag inte vill känna... Jag ser text-tv-rubriker, jag ser en löpsedel, en stor svart bild med en jävla motorcykel...

Fan fan fan...

Varför Annica?????????

Tvillingsjälar, på gott och ont. <3

2010-01-05 @ 21:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0