Bakdag

Japp! så har man då förnerett sig rent "gâteauxiskt"... Alltså, jag har bakat bullar, sylt- och chokladkakor, morotskaka och bregottkakor. Helt OK!
Dessutom har det varit riktigt roligt...jag började lyssna på "flickan som lekte med elden" såååå bra, passar ju bra att ha den i öronen medan man i alla fall håller på att baka. - eller gör något annat som är lite småtråkigt...

I morron ska jag jobba och jag tror att det är typ 6 veckor sedan jag gjorde det eftersom jag tog ledigt sist jag skulle jobba eftersom vi skulle åka då. Men det ska faktiskt bli skönt att göra något (annat än att läsa studielitteratur) ;o)

Efter det väntas det främmande, tyvärr innebär det att jag missar Rasmus fotbollsmatch!!! men det får väl gå, man har ju vissa förpliktelser när man fyllt år FAST man åkt bort haaha...

Det ska i och för sig bli kul att träffa syskon och släkt, men jag hoppas att vänner väntar till festen för sååå mycket har jag inte bakat till i morron...
För att vi ska hinna få mat i oss i morron och inte bara en massa gosaker får man nog fundera ut nåt snabbt och enkelt som alla gillar (...INTE pizza!!!)

Från det ena till det andra...jag har surfat runt lite och läst olika bloggar, inte bara sådana som är skriven av människor jag känner utan övar lag. Vad som slår mig är att så många tycker att deras män/pojkvänner är så "lat" eller vilket ord som nu används. När de kommer hem slänger de sig i soffan med fötterna på bordet och ska titta på sport, ropar att de skulle vilja ha en öl, ser inte damm och skit så de tar inge egna "städinitiativ" o.s.v."
JAG KÄNNER INTE IGEN DET! Tro mej, mitt problem är nästan tvärtom - min gubbe kommer knappt hem från jobbet!
och när han gör det ska han - JOBBA!

Antingen är det Datorn som åker fram för några dokument ska skrivas eller så ska det eldas, skottas, fixas i växthuset eller whatever! Och jag vill inte heller dammsuga FYYY vad det är tråkigt!!!!

Nu är det så att man måste göra det så därför måste jag sova nu om jag ska hinna göra det innan jag börjar jobba...
Kraaaaaamen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0