En spännande dag...

...tycker jag att det varit idag...
nu i kväll har jag testat FB lite igen, men det är inte riktigt min grej tror jag. Har i alla fall testat.
Tillbaka till mitt rosande;

Mia: kan man inte låta bli att rosa - hon är sååå bra!
Norrland: Kalas!!! Det gick ju bra...
Personer som ger positiv energi: Jag är säker på att ni vet vilka jag menar och jag tackar för hjälpen...

Nu vill jag rosa ett nytt årtal:

Det är året jag föddes och det får väl anses som ett bra år för mig då.
Glassar som fanns på GB:s prislista var bl.a
   

Jaa det är bara att gilla läget och inse att det var bättre förr... men va det så billigt egentligen?
Eller lurar man sig att tro det? Vad tjänade man då 1969??? Vet int!!

17 januari - Led Zeppelins släpper sitt debutalbum Led Zeppelin.

8 februari - TV-serien om Pippi Långstrump börjar sändas i svensk TV och blir genast en tittarsuccé.

27 mars - Giftnämnden beslutar att under en försöksperiod på två år från den 1 januari 1970 totalförbjuda all användning av DDT i Sverige, som första land i världen.

1 april - Regeringen föreslår att det svenska förbudet mot nöjestillställningar på långfredagen, påskdagen och juldagen upphävs.

2 maj - Lyxkryssaren Queen Elizabeth 2 inleder sin jungfruresa.

12 juni - Beslut tas om att de svenska ett- och tvåöringarna samt tvåkronorna inom några år skall försvinna och femöringarna minska i storlek.

20 juli - Människan landar för första gången på månen. Neil Armstrong lämnar månlandaren Eagle den 21 juli (20 juli am. tid) och klättrar ned på månens yta.

15-17 augusti - Woodstockfestivalen äger rum i New York, USA.

22 september - En våldsam storm över västra och södra Sverige

22 oktober - Led Zeppelin släpper sin andra skiva Led Zeppelin II

29 november - Den stora svenska TV-reformen med uppdelning på två kanaler förverkligas i och med att TV1 har premiär.

5 december - Sveriges andra TV-kanal, TV2, börjar sändas.

Dessutom föds (förutom jag då) bl.a;

Michael Schumacher

Lukas Moodysson

Paolo Roberto

Jennifer Aniston

Pontus Kåmark

Jennifer Lopez

Tomas Brolin


Jaa, det finns säkert en himla massa annat att säga om detta år också, men jag ger mig med detta;o)
Nu ska jag leta på kudden och sussa, ha de bäst alla!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0