praktik...

...SKITKUL!!!
Idag har vi varit med i den klass som vi ska jobba med lite mer under de kommande veckorna. Ett gäng härliga ungdomar som vi ska få följa med ut på studiebesök, informera om vidareutbildning och plocka ut en grupp och arbeta med gruppvägledning med.
Man blir så glad när man ser hur kul lärarna tycker att det är att man valt deras klass att jobba med och hjälpa dem som kanske har det lite jobbigt med att göra studieval.

I morron har vi läsdag så vi kommer att vara på hemmaplan vilket gör att helgen kommer att kännas oändligt lång. Det känns som evigheter innan man kommer att få träffa dessa ungdomar igen.

Hade en liten kul ordväxling idag förresten, en tjej skulle på mammografi och jag sa att man är ju så ung fortfarande att man inte hunnit prova på det. Mia "flinade" och sa: Nu när du fyllt 40 kommer du att få åka på det du me...
Gissa om jag skrattade gott när jag kom hem och vitjade postlådan och hittade en kallelse till; ja just det: MAMMOGRAFI
(Hjälp)

Kom hem i halv fem-tiden idag och det va bara att svida om och dra ner till IP - bingokväll i kväll!
Det känns faktiskt himla skönt att veta att det inte varar för evigt och att jag kommer att säga ifrån mycket sådant inom ett år... Sa förresten nej till ett erbjudande som vice sekreterare i motorklubben, jag e skitstolt över att jag sa NEJ.

Nu ska jag förbereda min bokväska inför pluggeriet i morron hos Mia - jag kommer direkt efter utvecklingssamtalet, ha kaffet på ;o)
Ses å hörs...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0