sportlördag

Ja så va det då helg igen och man brukar ju se fram emot dessa med en förväntning om att man får sova lite längre och dra sig innan man går upp. Långa frukostar och myspys i favoritbyxorna som för länge sedan borde ha kastats.
Så fungerar det dock inte i Familjen Andersson, gula huset i Berga.

kl 8.00 skulle Maria vara på plats i Storvik för DM-spel i innebandy - första matchen mot Runsten 9.20 (förlust 3-0)
Kl 08.45 hade Rasmus samling på Jernvallen för träningsmatch mot Storvik (förlust 4-2)
Rasmus och jag åkte till Storvik efter hans match för att kolla på Marias andra match, nu mot Storvik (förlust 2-1)

Efter dusch och lagsnack åkte vi till Sandviken för att äta lite och sedan var det dax för gocart.

Nygrens El hade två "lag" med i någon form av företagstävling där de åkte gocart på bandyplan på Jernvallen.
Det va blandade resultat men alla tyckte nog det var roligt, det såg roligt ut men det var kallt att stå där och titta.


 Rasmus stannade hos Anna, Maria och jag är hemma och ska mysa resten av kvällen. hon läser och jag ska väl ta reda på lite tvätt och titta på TV.

Hittade en fin sång idag....

"Många år har gått

Sen din låga släcktes för gott

Men en gnista från dig

En sista gåva jag fått


Du lärde mig se

Våran värld i nytt perspektiv

Skilja rätt ifrån fel

En ny mening du gav åt mitt liv


Du ger mig inget val

Du kan snabbt bli en orkan

Jag förstör mig

Både min kropp och min själ


Jag har lärt mig att leva med tomhet

Det har inte alltid vart lätt

Men gnistan du gav

Är från den renaste flamma jag sett


Jag brukar tänka "Varför?"

Men finner inga vettiga svar

Skulle fröet du sått

Växa sig starkt och bli kvar"
(Dia Psalma)


Kommentarer
Postat av: Peter Z

Ser kul ut att åka gokart.. Ska dit nu snart o provåka jag med.. :)

2009-03-22 @ 11:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0