Spår i sanden

Den här tillägnar jag Fia och Sandra idag:

En natt hade en man en dröm.

Han drömde att han gick längst en strand med Gud.
På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram.
Han märkte att vid varje period i livet fanns spår i sanden av två par fötter:
Det ena var hans, det andra Guds.

   När den sista delen av hans liv framträdde såg han tillbaka på fotspåren i sanden.
Då såg han att många gånger under sin levnads vandring fann han bara ett par fotspår.
Han märkte också att detta inträffade under hans mest ensamma och svåra perioder av sitt liv.

   Detta bekymrade honom verkligen och han frågade Gud om detta.

"Herre, Du sa att du aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mitt liv har det bara funnits ett par fotspår.
Jag kan inte förstå att du lämna mig när jag behövde dig som mest."

   Herren svarade: "Mitt kära barn, jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig under tiden av prövningar och lidande. När du bara såg ett par fotspår - Då bar jag dig."



 

/Okänd

Det va så skönt att få prata med dej igår vännen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0