idag är första dagen...

...på resten av ditt liv.

Oj det känns låååångt! men vem vet?

Jag känner mej nu i det närmaste färdig med hemtentan och det känns TOPPEN

fast samtidigt känns det också som att det gått lite för lätt!

men det får vara så nu - vill, orkar och kan inget mer nu...

Ska njuta av dagen som är kvar nu - av att vara ledig!

Kanske, kanske kan jag börja röja lite i vårt "rusthus".

Sååå vad tynger mej idag då?

Kanske det att man upptäcker att människor i min närhet mår dåligt av att människor omkring dem inte kan vara ärliga? Är det så himla svårt att prata? att få dem man tycker om - eller säger sig tycka om - att förstå, att känna samhörighet? Ändå?

Säg inget som ni inte kan stå för, ljug inte! Var ärlig - det vinner man på i alla lägen!

Det gör mig så ont att se människor sjunka in i "sorg" för att ljuset har slocknat på grund av att någon sagt eller gjort något och sedan inte hållt det.
SKÄRP er, prata, säg sanningen och släpp in människorna i ditt liv som du vill ha nära.

Jag har blivit så fruktansvärt sviken av en människa - en familj - som jag trodde va min/våra "själsfränder". De betedde sig fruktansvärt svinigt och jag kan fortfarande gråta när jag tänker på dem.
Inte i första hand för det de gjorde utan för hur de gjorde det och för at tjag va så godtrogen att jag litade på dem.

Jag tror att OM de personer -som jag tänkt på när jag skrivit detta- läser detta så känner ni igen er och kanske, kanske kan ni ställa allt tillrätta igen.

Ta er tid att tänka till - är det så här ni vill att det ska vara?
BRA
då har vi kommit fram till ett par saker.

Antingen är det så här ni vill att det ska vara - men tala då om det för de personer som bahöver få veta det för att "gå vidare"

eller så är det så att ni INTE vill att det ska vara såhär och då är det HÖG tid att ställa allt tillrätta!

SÄTT FART
alla har något att göra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0