kärlek

"varför ska man älska, den man ändå aldrig får? Varför tändes i ett hjärta kärlek i så unga år?"


Hur är det egentligen? med kärlek och sådant där?
jobbigt, mysigt, krävande, gemenskap, tillit, svek, tårar, glädje, och alldeles underbart!
Vad är det då som sätter stopp?
Ungdom
Ålderdom
klass
bakgrund
ålder

ÅLDER?
Varför då egentligen?
Kan man inte älska om man är 15? eller om man är 75?
spelar det någon roll om det är 5,10 eller 15 år åldersskillnad?
Måste det vara bara 2-3 år för att det ska vara OK?

Jag hörde på radion nu när jag kom hem en man som på det bestämdaste sa att man ska hålla sig till det "normala" - VAD är det normala?

Han pratade också om att det normala va att förhållanden ska vara mellan en kvinna/tjej och en man/kille - inte samkönade! det skulle vara 2-3 års åldersskillnad och mannen skulle vara äldre och så skulle man dessutom vara av samma sociala bakgrund vad gällde klass och etnicitet...

MEN HALLÅÅÅ!!!
Vilken värld lever du i då?

Jag tror på kärleken i alla lägen!
Känns det rätt spelar det ingen roll, varken kön, bakgrund eller ålder!

Nu måste jag sova - min mage dödar mej snart :(
trist slut på en mycket trevlig kväll...
(Fotbollsavslutning)
Kort och redogörelse för kvällen kommer i morron...
true-love.gif true love image by rbdargirl2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0