en vanlig måndag?

En helt vanlig måndag med helt vanliga sysslor
men ändå inte...

Har varit och besökt min alldeles underbara svägerska idag
med massor av kärlek tänker jag på henne och Lennart

Det gör så ont i mig det river i hjärtat och inget kan jag göra
Men jag finns här för dej hjärtat, alltid!

Jag hoppas att kroppen läker snabbt så huvudet och själen kan få sitt.

"An angel, in the book of life,
wrote down your babys birth.
And whispered when he closed the book:
too beautiful for earth."

Veckan som gick var fylld av nya saker.
Jag är lyckligt lottad som fått ett bra jobb som dessutom är toppenroligt
och med en massa trevliga människor att jobba med.

Vi har haft byalagscup och VIP-fest på IP
Byalagscupen vanns av bästaste Karin och hennes topplag
men god tvåa kom Berga
Kan nämnas att det avgjordes på straffar-

Detta påvisar också något som man inte riktigt trott i Årsunda
att den bästa fotbollssläkten i byn torde vara vår

Britt-Inger, Lars-Tony, Erik, Karin, Rasmus, Maria
alla har blodsband

ja hur det kan bli;)
Grattis i alla fall till segern.

Jag vill också gratta Årsundas Damer till segern i går.
Det var roligt att höra att ni vunnit, tyvärr kunde jag inte vara där på plats

Nu väntar en jobbvecka innan det blir helg
och vet ni?

Jag ska jobba på folkracefestivalen.
hade egentligen planerat att åka bort, men ekonomin sa ifrån så vi blev hemma...
så då kan jag väl hjälpa till ändå då...

Men nu - nu ska jag sova

Om du vill ha lycka för en timme - ta en tupplur
om du vill ha lycka för en dag - ge dig ut och fiska
om du vill ha lycka i ett år - ärv en förmögenhet
 om du vill ha lycka hela livet - hjälp någon annan

 - KINESISKT ORDSPRÅK -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0