swisch...

och så var den helgen över!
Jag har varit med på Folkracefestivalen och jobbat hela helgen
och det har varit skitroligt.
Jag har träffat massor av "gamla" vänner sedan min "storhetstid" i sekretariatet.
Jag har träffat nya toppengoa människor (Marie - supermasen bl.a.)

och det var topproligt att räkna bilar haha
fast jag har ju lite dålig koll på hur det gått för de flesta...

Jag har också hunnit med ytterligare en "sjuktransport" in till Gävle sjukhus eftersom
vår kära vän "syster bror" höll på att gå sönder av ryggsmärtor.
Hasse följde med honom in medan jag satt kvar i bilen och väntade.

Tänk er en helt vanlig lördagsnatt utanför ingången till Akuten...
men jösses vad man får se...
click to zoom

1. Civilsnuten kom med en överförfriskad pojke - kan ha varit i Marias ålder (15)
2. Taxibilar kom i skytteltrafik med människor som hade mer eller mindre smärtor.
3. Ambulanserna hade förmodligen fullt upp för de åkte fram och tillbaka mest hela tiden.
4. En bil modell äldre kom smygandes och parkerade framför ingången. Innan bilen stannat hoppade en mycket nödig man ur baksätet och rev fram härligheten och uträttade sina behov...innan den stackars skadade personen fick hjälp in.
5. Yttrligare en bil kom infarandes och ut väller den kanske största karl jag sett, öppnar bakdörren och drar ut en medvetslös tjej. Han bär henne in med ett diskutabelt grepp, armar och ben hänger och slänger. Samtidigt går en kvinna bredvid och slår den "medvetslöse" på kinderna...

6. En storvuxen dam fräser in på parkeringen bredvid mig. Med en tänd cigarett i munnen vräker hon upp dörren och kastar sig till bakluckan som flyger upp och hon hittar ...handväskan?!?
Hon rantar iväg för att köpa en P-biljett då hon stoppas av en kvinna som kommit gående från SOS-kiosken. Denne kvinna frågar efter en telefon.
-Nähähää säger den storvuxna kvinnan, jag hade så jävla bråttom att jag åkt ifrån den...

De fortsätter att tugga ett tag samtidigt som ytterligare en bil kommer och parkerar. Kvinnan som var i behov av en telefon drar sig mot den nykomna bilen medan den storvuxna röjer runt i sin bil innan hon smäller igen alla dörrar å luckor och drar sig mot ingången.

Den nödställda kvinnan - utan telefon och pengar - får nu äntligen låna en så hon kan ringa...efter skjuts kan man gissa... samtidigt som en målad polisbil kommer uppsmugande och släpper ur ett par yngre män som blöder ymnigt.
Förmodligen får kvinnan inget svar och mannen hon fått låna telefonen av springer in efter sitt sällskap som redan hunnit gå in.

Vad gör då en nödställd kvinna? Jo självklart försöker man få polisen att hjälpa en. Dock utan vidare framgångar. Trots att hon hoppar in i baksätet på polisbilen så får hon ingen skjuts hem och får snopet hoppa ur då det kommer ett anrop om att man vill ha en polisbil till en plats i stan där det ligger en berusad kvinna!

Den nödställda kvinnan går då in på akuten, kanske ber hon där om att få låna telefon, eller så låtsas hon vara sjuk...va vet jag?

Under hela den här tiden som detta scenario utspelar sig, c:a 2,5 timmar, går en ung kille runt på parkeringen och pratar i sin mobiltelefon...

Kan lova att jag tyckte det var skönt när Hasse kom ut och vi kunde åka hem!

Nu är dock Hasse på väg till Gävle igen för ett besök hos läkare
denna gång med Maria som spelat fotboll och fått en "kanonkula" i magen.
Nu hoppas jag verkligen på att det inte är något allvarligt!

NU
väntar sängen på mig
Ska bli riktigt skönt att få krypa ner nu!!!

Kramar på er alla!!!


Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Puh...det var mycket du hann med att se på dom där timmarna, att du kommer ihåg allt :-) Mycket som händer medan en annan ligger och sover

2010-08-23 @ 22:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0