det är verkligen så

tokunderbart som det verkar.
Det är inte högsäsong här så därför är det lagom mycket folk överallt.
Idag har varit en annorlunda dag eftersom jag varit på hotellet ensam på förmiddagen.
Behövde lite tid för mig själv och fundera - passade på när de övriga ville till stranden.
De hade testat på att surfa och det hade väl gått sådär - men de skulle testa igen :)
Därefter samlades vi alla igen på hotellet, käkade lite av den pizza som vi tagit med hit efter att först ha ätit oss vrålmätta på restaurangen i går kväll - av 4 pizzor var det lite drygt en hel över å till å me Hasse va mätt!
Efter dusch och uppfräschning (som varade exakt 2 minuter och 35 sekunder) drog vi på upptäktsfärd.
Vi började med att gå mot strömmen av trafik och letade oss mot Billabong - Quicksilver och Surf-butikerna som vi sett hade "very good prices" - och det hade de!
Massor av fina t-shirts och shorts för betydligt billigare än hemma
Handlade lite där eller Maria och Rasmus gjorde...
Sedan blev det en riskfylld "crossing the road" = förenat med livsfara, men vi överlevde, allt för att komma till Bali galleria. VILKEN MISS!!! det va Bali´s NK - fast dyrare ändå tror jag ;)
Vi gick ut och haffade en taxi som tog oss till Matahari igen - denna gång på "rätt" sida - JAG KÄNNER IGEN INGÅNGEN :)
Efter drygt en timmes handlande och flera miljoner fattigare gick nästa taxi tillbaka hemåt.
Vi har handlat:
15 t-shirst
5 linnen
1 skjorta
2 par shorts
2 par converse-skor
1 par badtofflor
2 klockor
4 liter cola, 3 rör pringles, 2 liter vatten, kitkat, vindruvor, ett ostpaket
Har med andra ord fått ganska mycket för de pengar vi gjort av med ;)
I morron ska vi handla presenter - spännande
Nej det är ingen mopedklubb som har utflykt - det här är verkligheten här det vimlar av dem och de är ÖVERALLT
Sen måste jag bara visa att vissa känner sig som hemma lite mer än andra...
Ni får gissa vem ;)

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Hej på er, det låter kul med shoppingen : ) DÄR skulle jag ha velat vara med! Och jag gissar på Maria(att det är hon som känner sig som hemma) haha

2010-12-17 @ 15:48:58
Postat av: Karin..

Haha Maria din jäkla slarver.. d:

2010-12-18 @ 00:10:41
URL: http://karinl86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0