efter regn kommer solsken

sägs det och i så fall måste det komma mycket sol nu!
I natt har det brakat på som bara den kan jag säga - jag har ALDRIG varit med om ett värre åskväder. Och det gav sig aldrig heller.
Idag är det en mulig dag och just för tillfället regnar det
men faktum är att det är rätt OK
Det enda tråkiga med det är at det inte går att nå facebook här.
Så i stället får vi roa oss med böcker - tidningar - sudoku -blogga etc.
De sanningar som jag kommit på får bli en följetång ;)
1. Planera aldrig att åka båt mellan Bali och Lombok om du har anlag för sjösjuka...Åksjuketabletterna hjälper föga
2. Alla får plats - och lite till. Balineserna kan verkligen konsten att packa (in oss turister som sillar i sina bilar/bussar)
3. Släpp aldrig gasen - kan han kan jag! I trafiken är - som jag skrivit förr - rena kaosen. Onödiga omkörningar och ojämn körning och mopeder ÖVERALLT.
4. Så mycket som vi sett av Bali denna gång är nästan mer än vi vill se. Det är tydligt att vi åkt på egen hand denna gång och inte charter...
Nu kanske vi ska ta å hitta på något - spela kort eller så.
ha det så bra där hemma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0