present

Jag har hittat en present som jag ville ta med hem till några av er
men med plats- och viktbrist får jag väl ge er budskapet här i stället...
If luck is a raindrop,
I'll send u a shower. 
If hope is a minute,
I'll send you an hour. 
If happiness is a leaf,
I'll give you a tree. 
If u need a friend,
u already have me.

ni vet vilka ni är
och så till mina älskade systrar

En syster
Av: Siv Andersson 

En syster är ett stöd
och en hjälpande hand. 
Hon är bunden till dig 
med ett kärleksfullt band. 

Som lilla… eller stora…
är hon dig ganska lik.
Hon finns i många minnen
och hon gör din levnad rik.

Det känns tryggt att hon vet 
varifrån du kom, 
att hon ser vad du gör 
och att hon bryr sig om. 

Med henne kan du dela
både sorger och skratt…
En syster är en gåva
– en ovärderlig skatt.

och så älskade mamma

En mor finns med från början
som källan till ditt liv.
Med kärleksfulla blickar
hon följer varje kliv.

Sen livets första måltid
har hon bjudit dig att smaka.
Hon ger dig av sin omsorg
utan krav att få tillbaka.

Hon tas så lätt för given
som lindring av besvär.
Och sällan blir hon tackad
och sedd för den hon är.

I livets alla skeden
förblir hon dock densamma.
Din alldeles unika
högt älskade mamma.

det här blir min julklapp till er i år...

Älskar Er


Kommentarer
Postat av: malin

GOD JUL till er alla från oss alla älskar er <3

2010-12-24 @ 09:08:45
Postat av: Karin..

GOD JUL.. Jag saknar er..!! Hoppas allt är toppen.. Älskar er kram kram..!!

2010-12-24 @ 09:50:04
URL: http://karinl86.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Tack, och god jul, ni vet att vi saknar er här när det är jul och allt, och ni är så himla långt borta!

2010-12-24 @ 12:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0