Lessen

Man blir minst sagt lessen när det är så här!

Vem fan betalar för snöröjning som är obefintlig?
Jag trodde att man skulle ut å hålla vägar öppna om man tagit på sej att göra det!
Framför allt 272:an.


Jag har faktiskt - trots att jag inte gillar det - bett sonen att strunta i sin praktik i morron och åka in till Sandviken och matten istället.

Jag vet inte om han hinner in till Gävle efter, men som vägarna såg ut nu så ska vi vara glada om vi tar oss till Sandviken i morron.

Ska ha gubben på vägarna också å de känns inge bra alls :(

JAg är kanske fjollig - det är "första snön" ja visst, men ploga ska de väl göra i alla fall?!

Nu ska jag sussa - i morron ska vi simma tycker Maria så vi får väl göra det då
(å jag håller faktiskt med henne, ska bli skönt!)



Men eftersom jag är en som "predikar" att man ska se positivt  så jag får väl ge mej!
MEN jag tycker inte om att de som låter bli att göra det de ska leker med andras liv!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Håller med dig om vägarna och snöröjningen. Den är usel hittills i år. På vår väg i Sjövik plogar de i sista hand verkar det som och sist det kom snö så plogade de så man inte kunde mötas på vägen ens.

Och det betalar vi dyra pengar för!!!



Imorgon ska jag köra till Valbo och det känns inge vidare när man veta att 272:an inte är helt ok, såvida de inte hinner fixa den då förstås.



Var rädd om dig!

Kram Lisa

2010-11-15 @ 22:49:35
URL: http://www.lisasfunderingar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0