shit va dålig..

.jag är på att blogga nuförtiden :(

Jag är sååå ledsen för det.

Vad har jag då gjort den senaste tiden?
Jag jobbar, jobbar, jobbar - å ÄLSKAR det!!!

Har varit till Uppman och fått behandling
och så har jag fått agera Studie- och yrkesvägledare Privat...

det är inte lätt alla gånger det kan jag säga.

Jag har pratat med underbarasta Sofia och tycker att det är sååå himlans bra att hon känner sig bättre!
Detta vill jag tillägna dig;

En vän
- av Siv Andersson

En vän kan bejaka
och skärpa alla sinnen.
Hon delar gärna tankar,
drömmar och minnen.

Hon lyssnar och besvarar
och vågar alltid fråga.
Och när du är rädd
kan hon få dig att våga.

Hon står vid din sida
när livet är hårt.
Och hon får dig att skratta
åt det som varit svårt.

En vän bryr sig om dig
för hon har dig kär.
Och hon älskar att se dig
precis som du är.




Jag är också sååå himlans glad att Martin fått jobb.
Ingen kan fatta vad glad jag är för det! <3

Den här är till dej 

DEN NYA DAGEN

En dag har åter vaknat
som läggs till andra dar
känn glädjen i det nya
som hos dig stannar kvar

Gör det som du har tänkt på
låt ingen styra dig
det är blott du som lever
din nya dag som dig

En dag som alla andra
men ändå något nytt
du aldrig har den upplevt
det gamla har nu flytt

Ta vara på den dagen
som du idag har fått
den kommer aldrig åter
lev nu och lev den gott..

Sedan har jag världens bästa syskonbarn!
En av dem har haft lite småjobbigt - men gjort det bästa av den tiden
Jag är riktigt mallig att hon har förstått mitt budskap om att
ta vara på det man har och göra det bästa av det.

Det duger inte att gå omkring å gnälla hur svårt och krångligt allt än är.

Se det positiva med allt - för oftast har det negativa redan hänt och man kan inte ändras på.

Men jag vill tala om för henne att hon är så himlans duktig!
Ditt måtto borde vara;
Finns det ett problem - finns det en lösning ;)

Den här är till dej!!!

Tro på Dig själv

Varför är det så svårt att tro att man är bra,

att känna att just jag är den jag helst vill va.

Nå´n annans kvalitéer är sånt man bara vet,

men uppskattning från andra tas emot med tveksamhet.

Tänk om vi bara kunde byta plats ett litet tag

och genom andra ögon se oss själva för en dag. 

Då skulle du få veta det du inte tror på nu

- att det är helt fantastiskt att det finns någon som du.

                                                                     Siv Andersson

Älskar Er!!!


Rasmus bil har ju tagits in i garaget för en "uppdatering" i form av motorbyte.
"suck"
Och det är en hel del både pengar och tid som går åt...

Nu ska jag ge mig, för den här gången.


Kommentarer
Postat av: Karin

Tack.. Älskar dej med.. (:

2010-10-07 @ 21:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0