äntligen

har jag blivit klippt!!!
äntligen

det är flera månader sedan jag gjorde något för mig själv
å det är riktigt skönt med ny frisyr, ny färg och ett hår som ser ut som hår
inte svinto

har också kastat om lite i vår matlista för veckan
men nu ska det vara bra tror jag
Handla lite extra i morron bara

lite struntprat i dagens inlägg, men det är i alla fall ett inlägg;)

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Två vänner gick tillsammans genom öknen. Vid ett tillfälle uppstod ett gräl mellan dem varvid en av dem slog till den andre i ansiktet. Den som blev slagen blev ledsen över detta och utan att säga någonting skrev han i sanden:
"I DAG SLOG MIN BÄSTA VÄN MIG I ANSIKTET."
Dom fortsatte vandra till som kom fram till en oas, där de bestämde sig för att bada. Den som blev slagen i ansiktet fastnade i gyttjan på bottnen och var nära att drunkna när hans vän räddade honom. Efter det att han återhämtat sig ingraverade han på en sten texten:
"I DAG RÄDDADE MIN BÄSTA VÄN LIVET PÅ MIG."
Vännen som hade slagit och räddat livet på kamraten frågade honom:
Efter det att jag slagit dig skrev du i sanden och nu skriver du på en sten, varför?"
Vännen svarade: "När någon gör oss illa borde vi skriva det i sanden där förlåtelsens vindar kan sudda bort det, men när någon gör något gott för oss, måste vi ingravera det i sten där ingen vind någonsin kan sudda bort det."


Vad är sensmoralen av detta?

Lär dig att skriva ned i sand det som sårar dig 
och att ingravera din lycka i sten.

 

- FÖRFATTARE OKÄND -


Kommentarer
Postat av: p z

bra skrivet "okänd författare"

2010-09-14 @ 23:33:13
Postat av: Mattiastine

Hello! I was wondering if anyone could help me by giving me some arabic preyers so I can copy them out as I am making a torah for school! Please email me or reply on this Guestbook! Thank you! I love the website by the way!

2011-03-03 @ 12:11:10
URL: http://mattiastine.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0