it´s over...

Igår var en sådan där fin, sorglig dag som man inte önskar sin värsta fiende att behöva uppleva.
Begravning av ett litet barn, en liten människa som aldrig fich chansen att prova på att leva.
Inte här hos oss i alla fall.

Mycket vacker begravning, solen sken och en man spelade i kyrkan så det måste ha hörts upp till himlen.
Underbar sång av Kerstin - samma låt som hon sjöng i Årsunda kyrka för 6 år och 45 dagar sedan på en annan onödig begravning till en kusin till gårdagens lilla ängel.

Jag hoppas att de tar hand om varandra där de är i detta nu.

Himlen är oskyldigt blå,
som ögon när barnen är små.
Att regndroppar faller som tårarna gör,
rår inte stjärnorna för.
Älskling jag vet hur det känns,
när broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat oss in i en vrå,
är himlen så oskyldigt blå.

~Ted Gärdetad~

Sedan har jag en annan liten skyddsling som behöver lite extra stöd och omtanke nu.
En människa som jag tycker väldigt mycket om, fast han kanske inte fattar det!
Till dej vill jag ge detta:

Att misslyckas betyder inte att du är misslyckad.
Det betyder att duinte har lyckats ännu.

Att misslyckas betyder inte du har slösat med ditt liv.
Det betyder att du har en anledning att börja om från början.

Att misslyckas betyder inte att jag borde ge upp.
Det betyder att jag bör försöka ännu mer.

Allt kan bara bli bättre om man ser framåt och försöker att hitta något positivt i allt som sker...

Det som inte dödar, det härdar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0