efter regn kommer solsken :)

men jag är glad trots regnet.

Jag har sån tur att ändå få må bra och ha fina människor omkring mej!

Dock har jag under några veckor nu blivit mer varse att det finns många i ens närhet som verkligen inte mår bra!!!
Det gör mig så himla ont att människor ska behöva må dåligt vad det nu än beror på...

har haft ett mycket fint samtal med en mycket fin människa här i dagarna - en människa som man inte hade kunnat tro skulle falla. Men efter lite eftertänksamhet på vad man minns så kanske inte livet varit så lätt, vad denne har funderat och vilka hjärnspöken som har funnits...

En annan fin person som jag också pratat med en del sa när jag försökte uppmuntra:
"Det där är bara ord för mig..."
och det fick mig att tänka till.

Såklart - jag vet ju själv hur det ar när jag mår dåligt - inte tar jag till mig sådant - inte då - inte i den stunden...
men jag vet att dessa ord ändå fastnar och att man kan plocka fram dem och känna något inför dem vid ett senare tillfälle - då man verkligen kan ta till sig dem.

Till alla er - ni mina vänner - som mår dåligt ger jag en av mina allra viktigaste ord...
ord som jag fick flera av varandra oberoende personer vid Johnnys bortgång,
men allra tydligaste minnet av dem är på de fina 90-ornas konfirmation!

Dagen i dag är en märklig dag
Den är din
Gårdagen föll ur dina händer
Den kan inte få mer innehåll än du givit den
Morgondagen vet du inget om
Men dagen i dag den har du
Använd dig av den
I dag kan du glädja någon
I dag kan du hjälpa en annan
Dagen i dag är en märklig dag

Den är din

->->->~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~<->~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~<-<-<-

Regnet står som spön i backen idag, men det gör mig verkligen ingenting - nästan så jag njuter av det...
Detta väder ger inget dåligt samvete.
Man har liksom lov att slöa i soffan, invirad i en myyysig filt och en bra bok...

i kväll blir det kalas för världens bästa Annika och i morron drar vi på en veckas semester - släpper allt och åker.

och den 29 november åker vi till Teneriffa...



Känns inte fel alls :)

Nu ska jag fortsätta läsa bok och så packa lite och förbereda inför i morron så vi kommer iväg i skaplig tid :)

Tjing på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0