Hemma är där min själ och mitt hjärta bor

Efter en veckas turnerande är jag benägen att hålla med den som myntade ordspråket
”Borta bra, men hemma bäst”.

Vi lämnade Jönköping vid halv tio och styrde kosan norrut – Gränna stod på planeringen.


Ett mycket kort stopp där för att köpa polkagrisar. Sedan fortsatte vi, hemlängtan hade nog satt sig i oss för det gick undan till Tranås.

Väl där letade vi på Trollstenen och det var en välbehövd promenad i en alldeles äkta trollskog.







Efter det besöket åkte vi vidare och endast två stopp blev det – ett för att äta strax utanför Örebro och ett i Västerås för att handla hem mat eftersom Maria flaggat för att det var ganska tomt i skåpen.

Sedan, efter några timmar – rättare sagt 8,5- såg vi världens finaste ställe!

HEMMA

Nu har Max varit hit och hämtat sina saker, vi har hunnit äta och nu är Hasse och Maria ute och övningskör…

I morron börjar jag jobba igen – ska bli så tokunderbart skönt :)

(och så är det ju bara tretton veckor till nästa semesterresa)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0