upp-å-ner

är hela världen känns det som...
Det regnar!
men hallå...det är januari och ska hålla sej på minussidan.

Det må vara hur mysigt som helst med takdropp och smält snö, men detta kommer ju bara att ställa till trassel.
Alla förbannade snökluvor - stora som rådjur - kommer vid nästa köldknäpp
att bli stenhårda.
Detta i sin tur kommer att resultera i trasiga bilar och elaka människor som kört på dessa kluvar.

men det gör kanske inget - man kan ju alltid skylla på att vägskötarna inte gjort sitt jobb.

Det finns såklart andra problem med detta skitväder, det är så skithalt att man inte kan röra sig utomhus
funkar jättebra om man kan vara inne hela tiden, men det fungerar inte riktigt för alla.
Djuren måste få sitt, vissa har ett jobb att sköta etc.
DESSUTOM kommer det - vare sig vi vill det eller inte - att bli längre väntetider för de som väntar på operation
på grund av alla benbrott som går före... å så ska det bli gnäll för det å

NÄ fram för kallare väder - åtminstone fram till mars!

Jaa jag är sarkastisk men håll med om att lite rätt har jag?



Vissa dagar kan man hålla sig för skratt i alla fall när det gäller olika människors värderingar av andra människor
vissa värderar man jättehögt utan att det finns någon anledning - annat än fjäsk
medan de som har stöttat å funnits i stort och smått bara glöms bort
tas för given



Vi har i alla fall idag varit till bästaste Edvin och grattat!
och som vi hoppades så fick vi rå om dem utan att några andra var med...


Maria, jag och Hasse åkte dit på middagen och myste med dem en liten stund
riktigt trevligt.
Vi fick reda på lite om deras resa - vilken man kan bli lite avis på...

Men vi har ju våra egna resor att koncentrera oss på - i fotoväg...
jag hoppas verkligen att jag får resten av fotona i morron - sen blir det åka av haha

har också inhandlat alla ingredienser till mina nya väggdekorationer
och bara längtar till jag får börja

Kanske, kanske kommer jag att få in några fler av mina foton från de senaste 12 åren att komma in i något album
fast jag kommer att börja med resorna som jag vill ha ordning på...

Usch vilket långt och tråkigt inlägg det blev...
i morron är det ny dag, nya utmaningar och äventyr
Gävle först sedan planering!!!

Favoritbilder i repris



Ha en trevlig söndag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0