det är bra konstigt

...att när man känner sig som starkast så smäller det till och man faller...

Jag trodde ärligt talat att jag fått/var på väg att få en hjärnblödning i torsdags.
Vaknade med en vidunderlig huvudvärk och det va så att man nästan såg stjärnor.

Illamåendet sköljde över mig i omgångar och jag kunde inte alls äta någon frukost - det var det liksom ingen tanke på.

Jag plockade ihop det jag skulle ha med mig - bad Hasse ha koll på ifall jag kom fram till jobbet och så åkte jag.

Klart jag kom till jobbet och väl där förberedde jag mig inför dagens möten.
men jag mådde verkligen inte bra och tänkte att jag skulle vila fram till jag skulle låsa upp dörren.

Då kom det...vågen blev ett vattenfall och på riktigt...
Det är tur att det finns sophinkar lite här och där!!!

Nu då, kanske värken skulle ge sig eftersom spänningen fått ge vika...
Men.... Nej :(

Jag gjorde det jag hade bokat på förmiddagen, avbokade resten av veckan och åkte hem - hem och sov i flera timmar.

Nu sitter jag här - beodrad av min älskade kollega att vila, lägga fötterna på bordet och läsa en bra bok.
Vilken tur att bästaste Gunilla lånat ut sagan om isfolket till mig nu.

Jag är inte 100 än - blir kanske aldrig - men jag vet nu att det var en ångestattack jag haft.


För mycket av allting vilket nu innebär att hur gärna jag än vill så kommer jag inte att kunna.

Familjen nummer ett!
Jobbet nummer två!

Sedan är det nej som gäller för mig
ren överlevnad!



Vecka 34 ska jag vara ledig och sen ev. vecka 44

jag har insett nu att man måste ha något fint och bra att se fram emot!!!







Jag har också lite "på-sidan-om" för mig ;)
Tradera är ett tokbra ställe och folket som handlar där ännu bättre :D
Har sålt för 1000 spänn på knappt en vecka!



Dessutom har vi blivit av med trotjänaren.

Som jag skrev på facebook:

"Det räcker med en om det ska gå så här smidigt"

Lite rikare i plånkan, en chrysler fattigare


Kommentarer
Postat av: Karin..

Följ med mej till Afrika i december så har du något att se fram emot.. (:

2011-07-30 @ 20:33:08
URL: http://karinl86.blogg.se/
Postat av: Nettan

1. DU, du har huvudrollen i ditt liv.

2. Familjen

Sen kommer en massa annat som betyder nåt...

Därefter kommer jobbet...

2011-07-30 @ 22:07:36
Postat av: Maria H

Ja, Annika, verkar som om vi är två som drabbats av samma "sjuka" även om symtomen skiljer sig åt...NEJ gäller för mig nu också (se mitt inlägg i min blogg den 28/7...



ha det bra nu och ta hand om dig!

2011-07-31 @ 06:56:02
URL: http://mariacreadiem.blogspot.com/
Postat av: annica J

Låter ju inge bra :( Att säga nej låter enkelt men det är ju inte det! Hoppas att du fixar detta, det gäller att tänka att man ska leva och må bra i många år till och som jag sa till MH, det är ingen som tackar en i slutändan när man har slitit ut sig för att få andra att må bra.



Många styrkekramar från mig <3

2011-07-31 @ 08:57:05
URL: http://annicasdjurliv.bloggplatsen.se
Postat av: Lisa

Alla har redan sagt alla "förmaningens" ord ;) till dig så från mig får du "bara" en bamse-ta-hand-om-DIG-kram istället.

2011-07-31 @ 12:15:39
URL: http://www.mountainvalley-dogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0