veckoblogg??

ja det känns mer som det nu...

har haft fullt upp kan jag säga och så är jag lite slö dessutom!!!

måndagen tillbringade jag på IP för att titta på match.
Damerna spelade hemma men matchen var tyst och blev ganska fort "avslagen" och Årsunda
förlorade med en massa mål :(




Tisdagen sedan hade jag semester och så hade Maria kommit hem!!!
Jag skjutsade henne till skolan, frukostfikade med Gunilla innan jag åkte och handlade en massa kuligt till
mamman min.
Sedan drog jag mot Torsåker för att göra tårtor.
Jag började med tre stora smörgåstårtor innan jag gick över på ett par marsipantårtor.

Jag fotade inte smörgåstårtorna men väl marsipantårtorna



Jag passade också på att åka till Hofors och hälsa på min nya chef som var på besök i Gävle/Sandviken-området just idag. Kändes riktigt bra, verkar vara en trevlig person.

På onsdagen jobbade jag igen och på kvällen åkte vi och grattade världens bästa mamma som fyllde 80 år!
Det va mycket folk där och mycket trevligt!

På torsdagen var det då dags igen för jobb och sedan shopping med sonen. Kostym stod på notan, liksom skor och en telefon. Kostym och skor gick mycket snabbt - de va telefonen som tog lite tid;)
senare på kvällen var det packa som gällde.
sent i säng men semester igen på fredagen

då vi va iväg till Stockholm för återträff.
Underbart roligt att träffa Mia igen och det skulle bli riktigt kul att träffa de i klassen som skulle komma...

Men det va bara 7 st!!! som kom
så med facit i hand hade vi kunnat åka en annan gång
och bott bättre OCH billigare.

Det va inga som helst fel på rummet, men det låg i källaren, mitt emot bagagerummet och hade inget fönster.
det va ett stort rum med sköna sängar - men lite billigare hade det ju kunnat vara med tanke på...

Men det va ju i o f s både Stockholm Marathon och Elitloppet så det  va väl kanske tur att vi hittade ett boende över huvud taget.

Nu har jag hittat hem efter att ha hunnit med att bli "osams" med en korkad restaurangägare vid medborgarplatsen, som vanligt lagt oss alldeles för tidigt och glott på TV på hotellet och viss shopping i stora staden.

ska försöka hitta på nåt kul att göra, men jag saknar Maria...
jag skjutsade henne till skolan i torsdags då hon skulle till Stockholm med skolan, hon kom hem efter att jag somnat och sedan åkte jag innan hon vaknade på fredagen. Och nu när jag kommit hem har hon åkt till Gotland med klassen.

Jag hoppas i alla fall att ni har en alldeles underbar skolresa!!!

Jag ger upp med bilduppladdning eftersom vår uppkoppling är nere och det fungerar INTE med "taggen".

Sällan Sandnet har trassel med leveransen!!!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Men så fina tårtor du gjorde!!! Vad duktig du är!!! Du har inte nån "ritning" liggande på en flygplanstårta by the way. Ska överraska sonen på fredag med att ha bakat och modellerat en tårta som är ett flygplan. ;)



Kram Lisa

2011-06-04 @ 10:22:55
URL: http://www.lisasfunderingar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0