händelserik söndag

som startade med en lång skön sovmorron.
Som ju inte va så jättelång när man kom på att klockan var tillbakaställd.

Kl 8.30 klev jag upp :)

Tvätten skulle fixas, lite plock och sedan en promenad tilldrömkåken för lite tidningssortering.

Hem och fixade lunch och sedan small huvudvärken till.

Vilade en stund.

Läste lite, betalade räkningar, planerade maten för nästa vecka och började fixa veckoplanering
för att allt som man vill göra - och som redan är planerat...

Kikat på TV

Ätit lite och sitter nu här och funderar på om jag ska orka gå och sova...

Ja det är min lata söndag.

Inget spännande - inget intressant.

Men jag vill i alla fall ge er något.
Jag har inte skrivit det, men det är sådant som jag skulle vilja säga er...och skulle ha kunnat fått på pränt


NÅGRA ORD PÅ VÄGEN
- av Siv Andersson

Försök att ta tillvara
allt gott som livet ger.
Se det stora i det lilla
så kan guldkornen bli fler.

Ge dig tid att reflektera
en stund i lugn och ro.
Låt sanningen bli vetskap
men släpp även fram din tro.

Och när du möter mörker
och livets tvära kast
- känn då hur livet rör sig
och ljuset får kontrast.

Känn att du får styrka
av det som gör dig svag
- att där finns nåt att lära
av allt som sker var dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0