Oavsett vad...

man gör så är det någon där och bedömer en...

Duger jag?
Vem bestämmer?

JAG bestämmer att jag duger - för mig.
Vore det inte så vore jag inte jag.

Varför måste man såra andra?
är det så himla roligt att se andra ledsen?
Om samma sak hände dig, skulle du tycka att det var kul?

Jag vet att vissa människor utsätter sig för att bli utsatta, men det beror ofta på dåligt
självförtroende/självkänsla
måste man då göra allt värre och trampa på den personen då?

Kan man inte bara ta tag i att hjälpa den komma i gängorna igen?

Ogillar man personen i fråga så extremt mycket så kan man ju bara glömma och gå vidare då?
låtsas att man aldrig mött den högst oälskvärda personen.

Det finns andra som ni kan lägga energi på.

jag blir så arg när man inte får vara den man är utan att bli kallad för olika saker eller anklagad för att vara nåt man inte är...

Våga vara den du är
Se hur, goda tankar framåt bär
Kanske kan ett ensamt ord
Nå till kärlek på vård jord
Våga ge en blick till tröst
Så att oron lämnar någons bröst
Faller du och ropar: ''Nej''
Ja, då finns jag där
Åh då vill jag hjälpa dig

~Face 84~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0