söndag morgon

sov jag...
nu på förmiddagen vaknade jag av att det dunkar i dörrar och katterna jamar högt.
men jag kan ligga kvar - gött...

det är oktober - den 23:e!!
och vi har problem med GETINGAR!

Vi har haft en lugn sommar gällande detta vidriga djur - varför har de vaknat nu?
Det är inte en enda heller - inte ens åt gången, nej det är tiotals som kommer samtidigt.

Surrar igång som en gammal bil utan ljuddämpare, stöter i taket och kraschlandar i sängen.

Snacka om att känna sig attackerad.

Usch och fy.



Nu ska jag upp å få nåt gjort
vad har jag inte bestämt än, men en promenad i alla fall
och tvättmaskininnehållsbyte...

En sväng till "drömkåken" blir det väl också kan jag tro.
och så en tango med draken - trots att han är stel som en pinne på grund av ålder.
Dags att byta ut honom mot en fräsch ungdom?

Nåja, så länge han gör sitt jobb och samlar på dammet som jag inte vill ha så får det gå :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0