Promenadsightseeing

första dagen i Prag tog vi en promenad från lägenheten via gamla stan och till Karlsbron. Vi såg massor av sådant man ska se i Prag och solen stekte som aldrig förr...

Vi satte oss på en mysig restaurang och beställde in något som vi trodde vi visste va de va, men för mig så smakade ingenting eftersom jag mådde skit. Hasse följde med mig tillbaka efter maten och på plats i min tillfälliga säng somnade jag strax... Sjuk som jag berättade igår...

Tjugo i nio idag gick vi från lägenheten vi hyrt. Vi styrde kosan mot linbanan upp till utsiktstornet. När vi väl kom dit - efter en timmes promenad och stopp för vattenintag och fotografering av ett minnesmonument- var kön 4 km lång...och 5 människor bred typ.

Vi bestämde oss för att gå å ja lovar, det bar iväg uppför ;) vi hamnade inte vid utsiktstornet men vi kom en mycket fin väg till borgen som var vårt nästa mål.

Däremellan hade vi stannat och lunchat - er trerätters med dryck för runt hundringen per person... Satt fint ;)

Därefter var vi till en trädgård och skulle efter det ta en titt på den judiska kyrkogården. Men för att komma in där hade vi behövt köa i säkert 1,5 timmar så inte heller det blev av.

Vi gick hem och vilade lite istället - och det behövde nog våra ben och fötter tror jag :/

Nu är det duschtajm ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0