Första advent

Är här och vi har fått adventstädat...

Ljusen lyser och ger värme, stjärnor och stakar är på plats...

Jag trodde inte att jag skulle hitta inspiration att göra fint här hemma efter fredagens tabrasch med min färd till jobbet som inte heller blev av...

Jag kom inte så långt, min lådbil ville inte riktigt samma sak som jag... Tur jag hade lagt i lite jobb i väskan och tagit lite att läsa på konferensen :)

Snövädret och kylan gav mej istället massor av energi att adventstäda och även lite bak har jag hunnit med.

Ugnen har fått ett fungerande fönster, sopskåpet är sanerat och allt skräp är bortplockat...

50 tekakor och 7 limpor blev det gjort också och för första gången i mitt liv har jag lyckats med mammas limpor :)

Nu sitter jag och myser vid tv:n och är nöjd med allt jag fixat - mest kanske att julkorten är skrivna... Måste vara personligt rekord ;)

Inser också att nu är det bara måndagen kvar innan vi åker och kommer då på att jag kanske ska börja packa ;)

Njuter vidare i vetskapen om en veckas semester kommer att ge mig massa mer ork - det har varit lite si och så med det under senaste månaden, men jag har aldrig gillat november :/

Ha en trevlig första advent- kväll nu gott folk...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0