vad är tid?

Jag undrar om någon kan lösa tidens gåta?
Tid..år, månader, timmar och sekunder...
 
Det som ibland kan kännas som en evighet kan i ett annat sammanhang kännas som tokfort
 
Nu idag - denna tid för åtta år sedan satt vi i bilen på väg hem (tror jag)...
Alla utom en - som förevigt skulle fattas oss
 
Vårt lilla yrväder kom inte med - inte den gången
han låg kvar på en brits - fortfarande lite blöt i håret och med de våta badbyxorna på.
 
Han hade ljus omkring sig - såg ut som om han sov - och det gör han ännu!
 
Jag hittade "Ior-boken" som vi hade med på begravningen...
kunde inte låta bli att öppna den och läsa!
 
En känsloanstormning sköljde över mig - men det var både enorm sorg, oändlig sorg, tacksamhet och tröst.
Många underbara människor har skrivit många fina ord...
 
Tack för dem igen!
 
Jag hade skrivit ett par saker och jag tänker dela med mig av dem...
 
Det finns så många varför, det finns så många om
och så många tårar som gömmer sig bakom...
MAn älskar någon massor, som hastigt sen rycks bort
Livets strå är mycket skört och för vissa alltför kort.
 
De känslor som jag känner är sorg och maktlöshet.
Den enorma saknaden, gör ont så ingen vet!
Ditt glada "Hallå" och ditt rufsiga hår
Mina öron och händer aldrig mer når.
 
Men du lever vidare i minnet och i hjärtat, var dag i varje sång
Och hur än livet blir för oss, kommer vi åter att mötas en gång
Så inget farväl vill jag ta av dej min son
utan ett "vi ses" när jag själv sen faller ifrån...
 
Denna text skrev jag innan begravningen. Jag minns det inte och kan inte fatta att jag fått ner dessa ord i det töcken man då levde i...
Men det slutade inte där...
 
Ett högt pris fick vi betala, för att vi dig älskat har.
Men i våra hjärtan så finns du ändå kvar.
Så många ord som ej hann fram, vi hann inte ta adjö
Förrän du slutar dina dagar långt ute i en sjö.
 
En övertygelse som tröst, inom oss nu vi tror
att du hittat vägen hem, och i "Sommarlandet" bor.
Där kan man glädjas och ha kul, i både snö och sand.
Där finns ej tid och stress som här, där går man hand i hand.
 
Men det finns de som hunnit före dit och väntat där tills nu
på att träffa någon härifrån - tyvärr så blev det du...
 
Man är väl ingen Gustaf Fröding eller Dan Andersson
Men det var skönt att få ur det på papper då
och det är skönt att läsa dem nu...
 
8 år
du skulle idag vara
22 år, 3 månader och 12 dagar
 
Hur hade ditt liv sett ut?
Hur skulle DU ha sett ut?
 
Det är frågor utan svar...
Jag älskar dej, varje dag, varje minut varje sekund
 
om du ändå va här....
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: malin

<3

2012-07-15 @ 21:40:30
Postat av: Peter

<3

2012-07-15 @ 22:18:36
Postat av: Johanna

All världens kramar fina Annica! Otroligt fint skrivet. Skönt att ha dessa ord och plocka fram när man behöver det. För som du skriver så kommer man inte ihåg att man själv skrivit det.

Den här dikten är dock min favorit och den sammanfattar verkligen allt!

"Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag
och någonting alldeles oväntat sker
Världen förändrar sig varje dag
men ibland blir den aldrig densamma mer"

Kram igen till dig!!

2012-07-15 @ 22:18:53
Postat av: Lillmattsson

*kramar*

2012-07-16 @ 01:33:51
Postat av: Carina

Du skriver så fint Annica <3

2012-07-23 @ 19:42:33
URL: http://carinasviktminskning.bloggplatsen.se
Postat av: Carina

Du skriver så fint Annica <3

2012-07-23 @ 19:42:38
URL: http://carinasviktminskning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0