Träningsmatch

Gestrike Hammarby - Järbo

Så har man då äntligen sett årets första fotbollsmatch – utomhus – å det känns riktigt bra!

Lite speciell känsla när man sitter på läktaren med solen i ögonen och det är bara den 4 mars. Jag kan inte säga att jag frös, men visst är det lite mer mysigt när man slipper ha mössa och vantar på.

Annorlunda och ovanligt att sitta och heja på ett lag i helt andra färger än jag är van vid – och inte kan man gapa och ropa heller eftersom jag inte vet vad spelarna heter. Man kan ju inte gapa ”Bra Adam”, ”Bra kämpat Mattias” eller ”härlig rensning Rasmus” – eftersom det är de tre namnen jag kan…

Men det ska väl bli ändring på det också.

Det var en rolig match att titta på i alla fall – extra kul tycker jag att höra Rasmus ”prata” fram sina medspelare, att ”Limpan” är ”som vanligt” springer överallt och ser inte ens svettig ut och så den nyaste i familj- och bekantskapskretsen: Adam – vilken allroundspelare! Synd bara att korten smög sig på honom tills det blev rött…

   

Järbo fick i alla fall en rejäl match och man fick vackert dela på poängen i denna träningsmatch, 1-1 blev det till slut. Men jag ser verkligen fram emot att få följa detta ”nya” lag denna säsong – kan bli riktigt roligt…
Bjussar på lite foton av ren amatörklass :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0