Uppsala

Vilken fin stad detta är, märkligt att man inte upptäckt den tidigare.
Det kan ha att göra med den dåliga orienteringen vi haft när vi försökt åka igenom på annat sätt än att följa vägen hem, eller så är det så att den ligger för nära hem?

Vilket som har vi missat nåt. Tror det får bli en minisemester här vid tillfälle :)

Konferensen hålls på universitetshuset och middagen var på slottet.
Kanske inte optimalt för ändamålet med levande musik, högt i tak och en massa människor som vill prata med varandra. Viss irritation och tidigt uppbrytande men ett ruggigt häftigt ställe.
Igår avslutades föreläsningarna med en något annorlunda föreläsare, van sådan säkert men handlade det om samordning och vägledning? Nja, inte inom temat kanske... Björn Ranelid...




Från boken Mia köpte till sin mamma
Citat " Björn Ranelid"

Maten har väl inte direkt varit det bästa jag ätit
mest en massa förfinat kött/fisk/svamp
som jag INTE alls gillar

första dagens lunch var lax - för de som inte äter fisk var det quorn?!
på slottet var det pilgrimsräkor - med en massa kolijox eller hjortkött med pepparrotsgrädde
mums...eller så inte.
Varmrätten bestod av kalvstek med nån sky och "tryffelrisotto"
och ingen efterrätt...

Nja, förra veckans konferens får betydligt högre betyg
alla kategorier

Nu e jag hemma - på väg in i duschen för att sedan
förhoppningsvis få en välbehövd massage

Det kan jag behöva efter alla dessa kilometer upp å ner i Uppsalas backar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0