Långt bort i skogen

Om man inte har något speciellt för sig en fredagkväll, kan man ju alltid åka på fotboll.

 

Jag har ju längtat efter fotbollssäsongen och dessutom vill jag se de matcher jag kan där ”mina” ungar spelar.

Just denna fredagkväll styrde vi kosan mot ”världs ände” och hamnade i Lingbo.
Nåja, det är inte långt från Ockelbo, men det tar en evighet att åka hit känns det som.

 

Planen verkade lite ”sunkig” och vädret var väl inte heller det bästa – kallt och rått. Man får vara glad att det inte snöade i alla fall.

 

Matchen går väl inte till historien som nån ”skönspelad” match heller, främst för sönderblåsandet – i alla fall så fort det ena laget gjorde det minsta. Men så är det ju alltid. Men knuffar i ryggen och farliga kapningar va ok i vissa lägen men inte i andra… Säger inte att man bara dömde åt ett håll, men ganska ojämn fördelning var det i alla fall.

Nog om det – jag är ju lite partisk, men det finns ju gränser…

 

GH vann i alla fall matchen med 2-0 efter att Sudden och Florén lyckats näta en varsin gång. Förutom dessa fullträffar hade de ett gäng missade frilägen och flera farliga målchanser så det hade inte varit omöjligt att vinna med 5-6 mål till.

Fast huvudsaken är ju att det blev tre poäng och att laget har roligt.
Det är inte alltid ”peppning” på plan, vilket jag faktiskt tycker att man kan göra istället för att ”gnälla” på varandra. Gnället kan man ju spara till efter matchen – jag inbillar mig att det blir roligare på plan då och ser man till att vinna, så behöver man ju inte gnälla efteråt heller.

Tack i alla fall för en bra match med bra kämparglöd.

 Jag bjuder på lite kort, men med tanke på att det va halvskumt redan när vi kom och det faktum att jag inte har någon bildstabilisator på objektivet så är korten inte alls så särskilt bra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0