...

Ännu en helg snart tillända.

Efter att ha satt upp planer för hela november måste ja -efter drygt en vecka- berömma oss...

Så här långt har vi lyckats följa planeringen så när som på en sak - det ger väl ett rätt högt betyg?

Återstår av denna helg är att bädda rent och skriva nota...

Jag har påbörjat julförberedelser - inte för att jag måste göra detta utan för att jag vill... Och jag tycker det är roligt!

Men ni som känner mig vet ju också att om och i så fall när jag bakar, har jag svårt att sluta.
Denna helg har jag åstadkommit 7 sorters kakor chokladkakor, chokladsnurror, drömmar, syltkakor, kolakakor, korintkakor och havrekakor... På en liter bulldeg blev det 24 vaniljbullar, 60 kanelbullar och 4 längder. Sedan hann jag göra 30 tekakor innan sista degen va klar och av den blev det 50 lussekatter. Jag är nöjd :)

Nu ska jag förbereda maten, efter att ha sovit en liten stund. Man blir trött av en helg fylld av bak och chaufföreri...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0