Fredagen den 26/4

Fredagen började med lite av sovmorgon... Vi packade ihop och sedan drog Maria och Hasse iväg och hyrde bil...
Lite av dödsångest hade jag och med livet som insats tog jag plats i baksätet på seaten som de hyrt...

Efter några trevande suckar och ett par "oops" och" shit" kom vi så ut på motorvägen och jag kunde slappna av lite... Då kom vi på att vi var hungriga...ingen frukost i magen juh... Vi svängde av och hamnade i en liten pittoresk by och hittade ett litet ställe där vi stannade... Vi gick in och möttes av den äldre generationen från detta ställe -hit verkar de gå för att prata lite skit på förmiddagen... Passade oss bra! Å vilken frukost sen!!!

Mätta och belåtna åkte vi vidare, jag somnade och sov mesta delen av vägen till Galway. Bilen var inte helt okej, men när vi stannade på en Eurocar och en Karl skulle kolla felet -så va den helt okej och fungerade sedan helt felfritt resten av dagen...

Vi har sett salthill med mysig kustväg, ätit på en urmysig restaurant och såklart shoppat lite... Vi har lärt oss också att åka rondell efter tretton rundor i samma rondell, dock inte alla rundor samtidigt. Det är väl ingen konst tänker ni att åka rondell... Näe kanske inte, men nu snackar vi vänstertrafik, rondell med fyra-fem rödljus I rondellen och dessutom i värsta rusningstrafiken!!!

Men nu är vi åter på ett hotell -ett iskallt sådant- och planerar för morgondagen... Är glad att inte Mia eller Åsa är med, eller ännu värre Dagge för då skulle vi nog bli åtalade för eldsvåda vi nerbrännande av hotell!!!
För det är KALLT... Till å me jag fryser...

Torsdagen 25/4

Första dagen i Dublin och det regnar lite fortfarande när vi vaknar... Vi pallrar oss ur sängarna och ser till att duscha och vakna riktigt innan vi drar iväg till ett hak och käkar frukost...

Efter måltiden går vi ut på gatan och försöker komma på vad vi ska fylla dagen med... Vi blir stoppade av en kvinna som vill sälja bussbiljetter till oss för "hopon-hopoff-bussarna". Vi hade funderat på det och eftersom det regnade så köpte vi varsin biljett och hoppade på stadsturismen...

Vi åkte förbi  en hel massa stopp innan vi bestämde oss för att kliva av vid Saint Patrick's cathedral. En underbar byggnad
Efter en stund inne i katedralen gick vi ut och promenerade i parken men det va så kallt så vi bestämde oss för att åka vidare.

Nästa stopp blev Guinness storehouse - en mäktig byggnad där vi fick lära oss allt om framställandet av Guinness... En ty av öl som inte är som någon annan öl tydligen... Såg svart ut tyckte jag, men jag smakade aldrig... Vi åt lunch här och efter lunchen drog vi oss upp mot sky bar där vi kunde smaka denna brygd... Då bryter solen plötsligt fram och resten av dagen blir helt okej även vädermässigt ;)

Vi fortsätter sedan vår rundresa runt Dublin, men väljer att åka tillbaka till "våran" gata för lite strosande efter O'Connell street och på shoppingstråket innan natturen... En sväng in på Penneys resulterar i två t-shirt till mig och en väska till Maria...

Därefter återgår vi till busshållplatsen för att hoppa på vår turistbuss och ta natturen åt andra hållet mot den vi åkt på dagen...men det visar sig att den endast går fredag och lördag den här tiden på året -SYND!

Vi tänker snabbt om och slinker in på en pizzeria å käkar middag innan vi återgår till hotellet för lite pluggande... Vi somnade rätt ovaggat denna kväll...

long time no see

Men nu tyckte jag att det var dax :)
Vi har nu hamnat i ett regnigt Dublin. Efter några "sorger och bedrövelser" hittade vi Maria och hotellet!

Efter kramkalaset så gick vi ut på upptäcktsfärd - MAT stod högst upp på listan :)

Vi hittade strax en fin pub som serverade underbart god mat till härlig irländsk musik...
När vi satt där och pratade kom vi på att vi skulle handla med lite "snask" och gå upp till hotellet
efterso vi alla - inte minst Maria - var ganska trötta.

Vi passade på att slinka in på Penneys - hmmm typ en våt dröm
många gånger bättre än Ullared!!!
(Åsa och ni andra - hit eller London måste det bli nästa gång)

tre par skor (typ sådana som jag ALLTID går i) för 19 €!!!
Hasse köpte sig ett par jeans och vi handlade lite till sonen (få e om han vill ha)

Sedan blev det öl/cola/vatten och sedan till hotellet!!!

I det underbara skenet från lysrörslampan i taket - som för övrigt var det enda lyse vi hade - myste vi och pratade om Marias resa i Europa bl.a. innan vi sedan kröp ner mellan lakanen...

Påsken 2013

Har inte gjort många knop alls denna långhelg.
plockat lite, lagat lite mat och varit på en fotbollsmatch.

Tanken idag är att börja röja lite och använda sopsäckarna som inköptes för en röjhelg!

Jag har en katt som ska rakas och en massa tvätt så dagen idag lär ju fyllas med
sysselsättning :)

Normalt sett brukar påsken generera en städad altan och vårinvigning, men i år har det inte blivit så.
Dels på grund av  kylan, men mest på grund av att all fokus ligger på Bergavägen 59 just nu.

Men vi har i alla fall varit ute och njutit av solen och ljuset.

Helgens fotbollsmatch spelades mellan GH och SIF jun.
De för dagen vit/svarta GH-spelarna gjorde en heroisk insats på plan.
Första halvlek var de långt bättre än SIF-arna... Man kan ju se det ur en annan synvinkel också, att SIF:arna var dåliga...men det ÄR inte hela sanningen.
Skitroligt var det i alla fall och jag kan tro att det satte en massa självförtroende för div6-laget att
kunna spela 2-2 mot ett "topptippat" div4-lag som dessutom spöat ÖFIF och ÅIF med 9-1 resp. 5-0.

Så kan det vara - blir en spännande säsong i alla fall :)

Nu börjar en ny period i mitt liv.
På onsdag ger jag mig in i studiernas värld igen!
Bara en 7,5 hp-kurs på halvfart, men ändå
det ska göras parallellt med jobbet :)

Studielitteraturen känns spännande i alla fall så det ska bli roligt!

Nu ska tvättmaskinen få jobba lite och på em ska jag iväg och träna.
Ikväll sätts ett nytt träningsprogram och matsedel ska skrivas