Tiden bara går och går

Det känns sjukt att det redan är sen onsdag kväll!
 
Jag har idag suttit och jobbat en hel del för att förbereda mig för i morgon då jag ska påbörja min överlämning.
 
Jag vet att jag gör fel, men det får jag ju betala för sådana här kvällar.
Nu ska jag i alla fall ge upp och hoppas att jag har fått med allt.
 
Själva dokumentationen ska jag göra klart i morgon - som det var tänkt.
 
På fredag em blir nästa del av överlämningen sedan hoppas vi att det går bra för min efterträdare.
Dock dröjer det till den 3/3 innan jag släpper helt och "bara" står som stand-by för de frågor som kommer upp under tiden i början.
 
Idag har varit en bra dag trots att saker och ting gör sig påmind och jag kämpar
med mina tankar och handlingar som jag vet att inte är bra
men som jag gör tvångsmässigt!
Jag hoppas att min nya aktivitet ska hjälpa mig genom detta :)
 
I måndags var jag för första gången på Mindfulness.
Häftigt och förmodligen väldigt avslappnande i rätt riktning med tanke på mina innersta demoner
men nu ska de väck!
 
Jag vill passa på att tacka er underbara människor som läser min blogg - som skriver kommentarer eller skickar sms och ger mig cred. på annat sätt för mitt sätt att skriva...
 
Det är egentligen inte svårt när man skriver från hjärtat - jag skulle inte kunna skriva dessa ord om det inte fanns känsla och ärlighet bakom varenda bokstav.
Det är lätt att skriva vad jag känner, vad som rör sig i huvudet på mig när det kryper i en av
hjälplöshet och maktlöshet inför det oändligt onödiga saker som händer...
 
Idag tänker jag på en vacker människa som varit i sin sorg ett år.
skönheten sitter i betraktarens ögon
och denna människa är underbar på både in- och utsida.
Det jobbiga kommer i vågor och jag antar att idag är en klättring mot Himalayas topp...
Kram till dig!
Jag kan inget säga som gör att smärtan går över - men jag kan finnas och dela detta med dig!
 
Det är något bortom bergen, bortom blommorna och sången,
   det är något bakom stjärnor, bakom heta hjärtat mitt.
~Dan Andersson~
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0