För mig för dig...

För mig har det varit en hektisk vecka med massor av planering och långa dagar...
En vecka kvar sedan en vecka som "flyter" eftersom min ersättare inte börjar förrän i april...

Hur känns det då med fem dagar kvar på "drömjobbet"?
-det känns heeelt okej, jag har ju fått ett nytt "drömjobb"!

Det känns underbart att ha fått positiv respons från "bästa gruppen"
Och jag kan konstatera att jag har världens bästa jobb!

Idag har jag dock varit lite disträ och jag kom inte på förrän jag var på väg hem vad det (förmodligen) berodde på...
En orolig känsla i kroppen, känslig och nästan gråtmild...
Och helt plötsligt kunde jag fånga känslan och klä den i förståelse...

En ung fin människas begravning...
En trasig och ledsen familj...
Jag minns inte mycket från vår egen sorgfyllda dag men jag vet att det på något sätt blev vändpunkten.

Man är för alltid kantstött det kommer man aldrig ifrån - det saknas ju en stor bit av oss... Och en bit av hjärtat...
Men livet går vidare på nåt vis och våra fina änglar vakar över oss...

En annan fin vän, min "lillebror" har också haft en jobbig dag idag och jag tänker på er lilla fina familj och skickar kärlek och styrka till er alla...

Själv sitter jag nu här i mitt soffhörn, efter en taco-middag med dottern, och njuter av en fredagkväll i min ensamhet eftersom Hasse dragit iväg för att codrajva....

Har snabbvisitat sonen också så jag har läget under kontroll :)

I Morron har jag en dag hemma själv... Maria sover efter nattjobb på eightball och ska sedan iväg och jobba på ica...
Fatta vad lyxigt det känns :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0