varför bry sig?

ibland känns det som om vissa personer har varit med om eller upplever dagligen exakt ALL skit som finns i världen... och dessutom vältrar sig i det... nej... jag ska inte bry mej eller reta mej på det - men man funderar ju ibland.
 
Jag trivs som fisken i vattnet just nu!
jag trivs på jobbet (har världens roligaste)
jag har bästa gänget omkring mig
en rolig grupp att jobba med
uppbackning och peppning från både familj och vänner
 
 

men ändå kan en enda få lasset att tippa
 
kan man inte bara ta sin ryggsäck och fylla med glada roliga saker så det negativa förminskas så mycket det går? man kan ju inte leva ett liv med att ta till sig och sprida negativitet
Ingen mår ju bra av det!
 
Mitt sätt att ta mig igenom och överleva mina största och jobbigaste sorger, mina farhågor och min smärta
är - och har nog alltid varit - att se något positivt med allt.
Livet är inte rättvist, men man kan leva ganska bra ändå.
 
Man kan ju inte gå omkring att vara rädd för saker, tro att det värsta som kan hända ska ske
eller skylla allt skit på alla andra...
tar man tag i sitt eget liv och bestämmer sig för att se positivt på det som sker, vända tankarna till någonting bra och på så sätt bekräfta att man lever...
då mår man så mycket bättre och har så mycket trevligare... jag gissar att man ÄR mycket trevligare också...
 
Ta tag i ditt liv och gör det till det du vill att det ska vara.
 
nu har jag gnällt av mig det negativa som jag ville få ur mej idag
nu ska jag boosta med positiva tankar :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0