Tre jobbdagar - klar

Har jobbat en hel och två halvdagar och jag är totalslut!?!
Varför är det så?

Hallen ser ut som enkrigszon - halva husvagnen kvar, täcken, kuddar mm mm.
I köket står resten - skålar, tallrikar, bestick mm mm
Har plockat hem ett par banankartonger så kanske jag kan få undan lite i alla fall, det kan ju vara bra att ha kvar om utifall vi köper en annan husvagn någon gång i tiden.

I morron ska vi ta tag i det, men också packa in i bilen sådant som jag/vi inte längre har användning för.
Det ska skänkas till Årsunda IF´s "rustloppis".

Det där med loppis är väl skitroligt det? Man skänker en massa saker som man inte alls behöver ha, men innan man vänder hemåt igen så har man en hel del med sig hem också?!?
Ska man skänka det nästa gång, eller?

Jag läste i en blogg häromdagen om en som blivit anklagad för att vara en dålig mamma till sitt/sina barn.
Det fick mig att börja fundera; Vad är egentligen en dålig förälder? Eller en bra förälder?
Är man för bra kallas man för "curlingförälder" är man tvärtom är man okänslig och dålig som förälder?
Vem sätter egentligen gränserna och normen för "bra" och "dålig" i fråga om föräldraskap?

Är det bra eller dåligt att välja att vara hemma med sina barn under de första åren - kanske upp till skolstart? Eller kanske det är bättre att man jobbar järnet - tjänar kosing och kan köpa saker åt sina barn - som får gå på dagis mellan 07 - 18 varje dag? Köpa kärlek?
Om man är sjuk och inte alltid kan vara en "bra" förälder - vem säger att man inte kan vara en bra förälder för att man är sjuk förresten? - ska man behöva hängas ut då? Kan man inte försöka hjälpa till i stället?

Jag tycker att man är en bra förälder om man kan vara lyhörd och förstå vad FAMILJEN mår bra av - både mamma och pappa OCH barnen.

Asch - nu blev det djupt, men jag måste säga till alla som misstror sig själva i sitt föräldraskap   ;
Tänk till vad det är som kan få folk att prata skit bakom ryggen och undvik att lyssna på de skitsnacket - de är förmodligen bara avundsjuka.
Men kan det ligga något bakom? Som gör att man reagerar så hårt på dessa ord?
So what? Välj väg, fortsätt som tidigare eller ändra "inriktning.

Hur som helst ska ingen annan välja DIN väg.

Jag har hittat min väg och står för mitt val...
Men man måste välja vid varje vägskäl

Kärlek till Er alla ikväll med ;)

Kommentarer
Postat av: blondstar - nybliven mamma

när är det loppis??? :)

2009-07-25 @ 01:09:03
URL: http://blondstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0