tisdag och sista lediga dan före midsommar

ja i morron kliver jag på kl 8.30 sedan går jag av kl 18.00 på måndag...
sanning med modifikation, jag har ju inte speciellt långa dagar om man jämför med mitt förra jobb.
Tänk vad fort det går då... det va fem år sedan i söndags som jag gick hem därifrån - eller det var från det datumet jag blev sjukskriven...för utbrändhet.
Och den är nog inte riktigt kurerad än tror jag...

Nåväl, nu sitter jag här och ska snart gå på en jobbperiod på ett annat jobb - som jag trivs alldeles förträffligt bra med.

Idag har jag varit riktigt duktig!
Hela garderoben är tömd och GISSA om jag hade skit i den?!?
Det va skolböcker från Rasmus sedan han gick i sexårsverksamhet!
(undrar vad jag har motsvarande högar från de andra två???)

Det va en hel del spel, både sådana som det fattades delar till och sådana som man gott kan spela fortfarande. Det va spel för små, små barn och familjespel. Massor av dem åkte ut på tradera medan andra blev lagd i samlingen med familjespel. (det va kanske 4 av 104 som jag sparade)

Där fanns pussel - både kompletta och sådana där det fattades bitar?!? Varför sparar man sånt?
Det fanns en gedigen mängd med kablar, laddare, batterier, lampor och manicklar
-MEN NU E DE VÄCK!!!

har nyss varit till Jessica i "kurvhuset" och bjudit henne på kaffe. Jag cyklade dit, totalt c:a en kilometer
och jag är helt skakig hahaha
Snacka dålig kondis ; )

Jag nämnde något om rensning tidigare där en del av rensningen skulle vara garderoberna - den andra delen är kroppen. Har påbörjat ett försök att rensa min kropp. På mitt sätt, i min takt - men ändå...
Jag har inte ätit godis på två hela dagar - INGENTING...
Det är bra det för en godisråtta som mej.
Det står en låda med geléhjärtan på bordet, en öppnad chokladask i skafferiet och det ligger chokladbitar i ett annat skåp - och jag har INTE tagit en enda!!!

Jag har varit med händerna i askar och påsar, men kommit på att -AJA BAJA!
Tuggummi och läkerol får vara det som räddar mej den första veckan - klarar jag det så tar vi nästa steg sen...

Oj - har ni verkligen orkat läsa allt mitt dravel ända hit?
Jag beundrar er, jag skriver ju bara strunt ; )

Ha det så himla bra - det ska jag ha...


Kommentarer
Postat av: HS

men det är ju fantastiskt att ränsa bort lite sockerbehov =) jag försöker också, MEN det är ju alltid sött ute på vårat fika bord på Ica och runt om hela affären så det är ju skitsvårt men jag kommer också på mig själv att jag går i högarna med godis utan att ens vilja ha men det kommer i mun iaf =( ska ta en promenad i kväll för att få se solen, det blir dagens godbit =)vi får kämpa vidare!

2009-06-23 @ 12:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0