underbart liv

jag har funderat kring en massa saker idag, men jag kommer inte fram till nåt alls tycker jag.

1. ÖVERLEVNAD
Jag har fått frågan massor av gånger; Hur kan man leva vidare? hur kan man hitta styrka att komma över?
Att leva vidare är skitlätt - i alla fall nu med distans - jag har två till att leva för, jag har en man och annan släkt att finnas till för. Det är motivering nog, även i det mörkaste mörker.
Styrka att komma över, nej, man kommer aldrig att komma över. Men man kan lära sig leva med det.
När saknaden kastar sig över en blir man lika ledsen som för fem år sen men inte lika länge och inte lika ofta.

2. FÖRÄNDRING
En betydligt enklare och mindre smärtsam fundering.Det ser ut som att Jessica ska flytta nu och då kommer ju tankarna igång direkt;
Hur ska vi fördela rummen, vad måste göras i rummen, ska vi äntligen få tillfälle att kasta all skit vi har?
Jag har så mycket idéer om hur jag vill ha det, men så lite tid att verkställa det och -förmodligen- inte gubben med på mina idéer.

3. TENTAN
hahaahhahhhahhaahhaa
mmm precis så känns det inför den.
Jag har kollat i boken, läst frågor och svar, kollat begrepp och försökt fatta dem.
Jag har kollat på två föreläsningar på strimma (fuskat liiiite på den långa)
OCH ÄNDÅ FATTAR JAG NADA
som tur är kan jag sitta inne i Sandviken så att Hasse kan vara mig behjälplig i morron när vi ska sätta oss med hemtentan mellan 9 och 14
låter långt men jag kan lova att det är skitkort tid när man sitter med ett prov.

4. ATT GÖRA
har plockat lite mellan varven idag, tvättat, plockat med sakerna i köket
men har mest kännt mej slö
Jag har såååå mycket att göra men sååå lite ork och motivation
finns det nån som kan tala om vart man kan köpa lite billigt???


Motivation köpes, ny eller begagnad, bara det kan tillföra mig något.
Tacksam för snabba svar.
Inte för dyrt då man är "fattig student"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0