Maja o Martin

Jaa, idag har jag ÄNTLIGEN tagit mej i kragen och hälsat på dem - och deras föräldrar såklart. Tyvärr blev jag ratad av Martin för han valde att leka med en kompis i stället för att komma "hem" och träffa mej - men sånt är livet! Bara att gilla läget!
Hoppas i alla fall att han haft det roligt idag!!!
Jag har i alla fall fått en "Maja-dos" och det var välbehövligt. Roligt roligt att träffa familjen var det i alla fall - det blir alldeles för sällan tyvärr.

Har också varit och grattat en av favvo-svågrarna - STIG! GRATTIS på födelsedagen...nu hoppas vi miljonerna rullar in. Där träffade jag kära mor, kära syster 1 och 2 och underbara syskonbarn med respektive och såklart vackra Lina och coola Edvin - två underbara syskonbarnbarn som är sååå älskvärda.
En toppendag alltså!

Nog om det, har suttit och surfat runt lite och hamnade på en nostalgisida på GB-glass´ hemsida
Alltså: kommer ni ihåg???
     
Glassburgare       Chokladpuck  Puckstång och    Bubbelpop
Snacka om 80-tal (taget från prislista 1985)
Hallå! KOLLA PRISERNA!!!

Fast det kanske bara är jag som tycker att det inte känns så himla länge sedan som det var 1985?
Vad hände då detta år?

Förutom att det var det år som jag träffade min stora kärlek Hasse så var det lite annat också:

20 januari - Ronald Reagan svär den amerikanska presidenteden för andra gången.

14 februari - Dollarn pendlar mot 10-kronorsstrecket och det svenska bensinpriset går upp över 4:50

26 mars - Det statliga norska oljebolaget Statoil köper svenska Esso och står därmed för 18 % av bensinhandeln i Sverige.

7 april - Den första operationen i Europa med konstgjort hjärta utförs på Karolinska sjukhuset. Patienten överlever i tre månader.

16 maj - En värmebölja utbryter i Sverige.

3 juni - Den svenska riksdagen beslutar att avveckla kärnkraften till 2010 och stoppa utbyggnaden av älvarna.

1 juli - De svenska femöringarna och tjugofemöringarna upphör att gälla.

28 augusti - Björn Borg blir Sveriges första turistambassadör.

1 september - En fransk expedition finner söder om Newfoundland vraket efter Titanic som sjönk 1912.

25 oktober - En våldsam höststorm drabbar Norrland. Tiotusentals människor blir utan ström och omkring en miljon kubikmeter skog blåser omkull.

18 november - Den tecknade serien Kalle och Hobbe publiceras för första gången i ett antal amerikanska dagstidningar.

25 december - Vulkanen Etna får ett utbrott som dödar en person och skadar fyra.

Ja, lite smått och gott ju, och det känns nu som att det nog va ett tag sedan???men 24 år!!! hallå
VART TOG TIDEN VÄGEN???

Nu med facit för dessa år i hand - hade jag gjort något annolunda??? Förmodligen inte....
skulle vara att väcka dej den där morronen då...

Sov gott, nu måste jag sussa

Kärlek till er alla därute!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack så mycket för besöket det uppskattades :)

2009-03-24 @ 21:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0