hemma igen

JAPP. hemma igen och det är alldeles underbart skönt, hela resan känns som en dröm ;)
Vi har haft det jätteskönt, men som jag kanske nämnt tidigare så är det tur att Hillevi ch jag kan prata om allt när som helst...

nu har vi hunnit äta lite vanlig svensk mat (pytt i panna) packat upp och vilat. Clara har letat sig hit och det märks att de sanat varandra - hon å Maria.

Vet inte riktigt egentligen ad jag ska skriva mer, det viktigate har jag kletat ner med hjälp av en turkisk dator...
Vi började resan med att gå till ett turkiskt badhus...bastu - krubb och skummassage...
sedan har vi solat, badat i en skitkall pool, ätit smaklös men hygglig mat, shoppat (=prutat?!?) men frågan är vem som lurade vem???
vi har arit på en halvdagsutflykt till Efesos - vilket var mysigt - en något ann<orlunda atmofär...dock va denna utflykt på den första dagen med klarblå himmel och blev lite längre än tänkt OCH guiden pratade knackig engelska...men till slut kom vi tillbaka till hotellet, fick mat och slå oss ner i solstolarna...

kvällarna bestod av kortspel och/eller maratonläsning i medhavda böcker, när övriga gick ut i det turkiska natlivet gick vi och la oss;)

men men...nu e vi hemma helskinnade och en erfarenhet rikare...
och kan desutom lägga ett land (och en världsdel?) till listan över vart vi varit...

Gran Canaria - Cypern - Florida*2 - Bali - Egypten - Teneriffa - Frankrike - Estland*3 - Lettland - Finland*flera - Norge - Danmark*flera- Turkiet... 
Nordamerika - Ocianien - Afrika - Asien och Europa (såklart)





 

sista kvällen...
sova några timmar sedan går bussen mot flygplatsen kl 02.50 turkisk tid...

Nu återgår mitt liv till det vanliga igen...
jag har vaknat ur min dröm...


Detta är vad jag fick med hem till mina gubbar...
tyvärr va en av tröjorna för iten för min "lille" man så det fick bli MArias det med...
Däremot kunde han ha skorna!!!

Kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0