Kärleksförklaring

Vad skulle jag göra om mina barn inte mådde bra? Hur skulle jag klara av att leva utan att kunna prata med dem om- och få reda på saker om dem- som de blir glada av? Varför skulle jag lägga mej i och bestämma? Mår de bra av det de gör och det de känner utan att det var olagligt eller farligt, hur skulle jag kunna neka? Jag älskar mina ungar och med det menar jag att jag skulle slåss för dem med näbbar och klor om någon gjorde dem illa, men också att jag skulle kunna göra allt för de som gör dem lyckliga!

Det finns så många som lägger sig i alldeles för mycket och talar om för sina barn vad som är rätt och fel och hur de ska bete sig i alla lägen. Jag har också lärt mina barn vad jag tycker är rätt och fel och det har resulterat i att de idag vet precis vad de vill och vart gränserna går. Gränser som de själva satt upp – inte jag. Jag hoppas att allt kommer att lösa sej för alla och det kommer det såklart att göra. Lite förändringar, men det är kanske bara bra? Har man nått den grad att man som förälder kan lita helt och hållet på sina barns omdömen, kan man vara stolt. Och det är jag!

Jag är skitstolt över mina underbara och jag hoppas av hela mitt hjärta att de får det de vill av livet. Här och nu! Man ska leva här och nu – inte sen och inte då –NU!

Jag kan skratta mig lycklig över deras glada miner då de hittat kärleken, men jag gråter floder då jag ser att de blivit sårade på något sätt, men jag lägger mig inte i om de inte själva vill prata.
Fast det brukar de vilja – förtroende!

Ömsesidig respekt. Jag hoppas bara att jag kommer att få vara med och dela känslorna i alla olika lägen som de kommer att hamna i…

Nykär, glädjen över att ha hittat någon att älska och som älskar en tillbaka!
Sorgen, när personen i fråga inte hörts av eller har mycket annat att göra så tiden inte räcker till.
Lyckan när man får höra ”Jag älskar dej” igen…
Förlåt, det mest underbara ordet!

Våga visa, det kan aldrig vara fel! Kärlek är aldrig fel, den har bara en massa olika sanningar.

Mitt hjärta är ditt,

ditt hjärta är mitt

och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din,

din lycka är min

och gråten är min när du gråter.

Nils Ferlin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0