annorlunda

hmmm ja dagen har gått och ingen har ringt och sagt att bilen är klar idag heller så jag hade kunnat få vara i Västerås länge jag...
Måste vara riktigt puckade personer där - på bilfirman alltså.
Nåja, jag får väl glida runt i min "nya" bil haha


Har idag pluggat - läst en del i de böcker och material som jag har, börjat kika lite på casen och skickat mina två frågeställningar till de övriga i basgruppen.
Jag har också varit till allra käraste Hillevi och fått en present! Tokfia!!!
Men det va en fin present Tack Tack!!

Vi bestämde att vi ska åka till Falun på lördag till Underverket.
Passar mig alldeles ypperligt nu eftersom två av mina "pyjamasfrallor" gått sönder!!!

Maria är inte pigg så hon stod över Gästrikelagsträningen idag och följde i stället med Lotta, Clara och Carro till Köpis. Rasmus kom hem och fick klippa gräset!!!
Duktig pojk! Men så bor han ju billigt ; )

Maria kom hem efter shoppingsvängen och "kastade" sej på städningen i sitt rum. Hon ska tydligen bjuda hem några tjejer i helgen och då ska det vara städat ; )
Annars kan man ha det se ut?!? jaa om man har det lite stökigt så kan ju folk i alla fall se att man har gjort något mycket roligare ; )

Nu ska jag försöka sortera lite i mitt huve så jag får det gjort som ska vara gjort innan sovdax...
Har lite älsklingsungar som jag kan bjuda på i alla fall...








Sen finns det en alldeles underbar liten tjej som inte mår så bra nu och som jag verkligen tänker på HELA tiden!!!
Jag hoppas att jag kan förmedla lite styrka till dej så du känner att oavsett hur du gör så gör du det för din och de dinas skull!
Jag önskar att jag kunde blåsa bort alla otrevligheter så du kunde känna dej fri och lycklig - på riktigt
Om så bara för en liten liten stund...
Du är en kämpe och allt kommer att lösa sej - det vet jag.
Men vi har alla våra prövningar och vi kommer alla att överleva dem - tro mej
Jag lever!
De här dikterna är till dig!!!

Tänk att samma å
kan vara så annorlunda
och förmedla så olika saker

Vid den ena bron
forsande, virvlande, trotsig
Livskraft!
Vid den andra bron
spegelblank, porlande
Lugn!

Samma å...

Sara, 2001

Du är min renaste tröst,
du är mitt fastaste skydd,
du är det bästa jag har,
ty intet gör ont som du.

Nej intet gör ont som du,
du svider som is och eld,
du skär som ett stål min själ,
du är det bästa jag har.

Karin Boye


Tro hopp och kärlek

Man får aldrig känna sig
utanför eller glömd

för

så länge som du kan
höra ett hjärta slå
finns det alltid
hopp om
kärlek

för

så länge du har utrymme
i bröstet
och pulsen är het
så kommer ditt hjärta
att tro på
att kunna älska
igen

för

då lever vi upp
om så
bara

för

en  stund
Lasseman

Jag älskar dej tjejen!!!


Kommentarer
Postat av: isabel östblom

men det var ju ändå en fin bil :)

annars kan du få låna hasses gamla pica, det regnar in i den, men jag älskar den ändå :)



ha en bra dag, kram

2009-09-04 @ 07:42:33
URL: http://isabelostblom.blogg.se/
Postat av: jag

tack, det värmer. jag älskar dig med kära du och tack för att ni finns

2009-09-05 @ 12:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0