framtiden

Vad händer i framtiden?
Det finns massor med funderingar kring framtiden, jag börjar få lite nojja om den faktiskt!
Hur ska det bli när jag inte pluggar längre?
Kommer jag att få jobb? vart i så fall? blir det på en skola, eller kanske på något företag?
kanske blir det så stt man blir kvar inom ICA - någonstans?
Vem vet?
Vill vi veta?
Vi kan ju i alla fall inte påverka - eller kan vi det?

Jag propagerar för att man ska leva NU, man ska drömma om framtiden om hur man vill ha det, men man ska leva NU.
Lära av de människor man har omkring sig just nu - av erfarenhet är det föränderligt vilka man omger sig med.
Man ska älska de människor man bryr sig om, och inte blanda in fel saker i rätt relation och tvärtom.

Ibland känner man sig som en förvirrad tonåring och ibland som en dement åldring
men man lever i alla fall - här och nu

Låt det förbli så.

Ibland önskar man att man fick vara ung igen och få uppleva den underbara förälskelsen igen - förälskelsen i världen, friheten och i personen med STOR bokstav...
Sedan kommer man på att det där med att vara ung innebär ju en massa "göra ont" också.
Värelden va inte så himlastormande vacker som man trodde, friheten har sitt pris den med och sist men inte minst;
Kärleken - den kan göra ont...

Vad som än händer så kommer jag för varje dag att vara glad att jag är jag...

Det som varit -låt det vara - tänk och minns, men gräv inte i det
Det som kommer att ske, det gör det oavsett hur mycket eller lite man funderar på det - så låt det komma NÄR det kommer, då blir det som bäst!

Lev NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0