båtresa - norra Bali och några fler sanningar

Båtresan gick till en början bättre än när vi åkte till Lombok, men innan vi kommit halvväg höll jag på dö!
Vågor stora som höghus och en båt som hoppade på och mellan dem!
Direkt efter den resan blev det en bilresa på drygt två timmar och nu sitter jag här på Lovina beach och hotel Aneka Lovina. Fortfarande ett helt OK hotell, men vi blev onekligen bortskämda på Lombok!
Nåväl
poolen känns igen liksom restaurangen, men inte bungalow:en
men det tyder nog mest på att vi inte fick samma som sist eftersom det står att de är olika.
Sanningar som uppkommit efter dagens resa
(är flera) kommer fyra och fyra...
1. Ser jag inte - finns du inte! Så fungerar det i trafiken...de är tokiga!
2. Har jag ett halvt förfallet hus - hitta en "rolig" färg (grisrosa, spygrön eller babyblå) och måla om
3. Katterna här är "fulare" än något annat jag sett - men hundarna är inte vackra heller.
4. Det åskar varje kväll! Vilket mullrande och blixtande...men inte så mycket regn
så är livet på en pinne just nu
det är tokfuktigt, men nu mot kvällningen är det helt OK att sitta ute faktiskt
(även om jag föredrar rummet med AC)
Vi har under vår tid på Lombok haft en "egen" Dino!!!
Han har hjälpt oss med alla resor ;)
Han har inte riktigt samma storlek och inte heller samma skäggväxt
men han var lika varm, hjälpsam och öppenhjärtig som
"vår Dino Hemma"
Rasmus låg till en början bak i båten - till det blev för blött
Sedan målet
Aneka Lovina Spa & Resort
poolen och en något solbränd son
Dottern poserar - mer eller mindre mot sin vilja...
Sist men inte minst vill jag önska er alla en fin och trevlig Lucia.
Vi har inte sett någon här - inte än i alla fall. Och vår dag är snart slut...
Kram på er alla!!

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Åhh vad skönt att höra att ni klarat av båtresan tillbaka, var lite orolig för den :) Jag har inte heller sett någon Lucia idag, men Stig har varit barnpiga åt Max så han såg iallafall en urgullig pepparkaksgubbe : ) Ha det så bra Hälsa till alla dina pepparkaksgubbar och gummor

2010-12-13 @ 20:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0